צפו בוידאו

מקלב דורש: פתיחת קברי ילדי תימן בפיקוח נציג הרבנות

חה"כ מטעם יהדות התורה, אורי מקלב, דורש בוועדה לנושא העלמות ילדי תימן כי פתיחת הקברים תעשה בצורה מפוקחת "זה כבוד הנפטרים, אנשים מסרו את הנפש על זה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

סערה בוועדה לפרשיית העלמות ילדי תימן: חברי הוועדה מבקשים לאשר הצעת חוק המאפשרת את פתיחת קברי ילדי תימן ללא פיקוח הלכתי, חבר הכנסת אורי מקלב דרש כי בגוף החוק יהיה מופיע כי כל פתיחת קבר תהיה אך ורק בסמכות ובפיקוח נציג הרבנות הראשית לישראל,

לדברי מקלב בוועדה: "אנחנו תומכים בכל בירור האמת ההלכה תומכת בחקר הייחוס המשפחתי, אנחנו גם מקדמים את הצעת החוק להקמת מאגר גנטי - רק כדי להגיע לבירור הייחוס של כל אחד ואחד".

לדבריו: "מדובר כאן על פתיחת קברים. באומה היהודית אנחנו מקפידים מאוד בשמירת כבודו של הנפטרים, אנשים מסרו את הנפש עבור הדברים הללו, וזה מה שמשנה אותנו מאומות העולם, הנושא הזה של כבוד המת צריך להיות בתוך הסעיפים הללו".

מקלב הבהיר כי הוא רוצה: "שזה יהיה ברור גם שבית המשפט בא ודן הנושא של כבוד המת צריך להיות חלק מהדיון, יש לזה הרבה השלכות, יש פגיעה בנפטרים אחרים, יש מקרים שקברו אחד על גבי השני ואין דרך להגיע לקבר אלא דרך קבר אחר".

לדבריו: "גם אם יש פסיקה כוללת צריך שיהיה שילוב של ההלכה בכל פתיחה של קבר, זה גם דעתו של הרב הראשי, הפגיעה בנפטרים אחרים בעייתית מאוד, אנחנו לא מתנגדים אבל כל הנושא של פתיחת קברים צריך להיות שזור יחד עם ההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר