בביקור בעזה

יו"ר הצלב האדום ביקש לפגוש את הנעדרים

פיטר מאורר המבקר בעזה נפגש עם ראש החמאס ברצועה, יחיא סינוואר וביקש ממנו לפגוש את החיילים הנעדרים בעזה. מאורר יגיע לאחר מכן גם לביקור בישראל (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סינוואר בפגישתו עם מאורר (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית)

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נפגש היום (ג') עם יו"ר הצלב האדום, פיטר מאורר, בלשכתו בעזה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הפגישה של השניים נמשכה שעה, ובמהלכה ביקש האחרון מסינוואר לאפשר לו לבקר את "החיילים הישראלים הנעדרים בעזה", זאת למרות שברור לכולם שאין את מי לבקר וכי הם אינם בין החיים.

לפני הפגישה סייר מאורר בעזה ונפגש עם התושבים המקומיים. הוא צפוי לבקר גם בישראל ובגדה המערבית. גורמים פלסטיניים אמרו לעיתונות הערבית לפני הפגישה בין השניים שנושא האזרחים והחיילים הישראלים הנעדרים יעמוד במוקד השיחות.

כזכור, לאחרונה אמר סינוואר בתדרוך לעיתונאים כי הוא מוכן להיכנס למשא ומתן מיידי בתנאי שישראל תשחרר קודם לכן את משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב במסגרת מבצע "שובו אחים". דרישה זו של החמאס אינה צפויה להיענות לאור הביקורת הציבורית הרבה שספגה עסקת שליט באופן כללי.

בשבוע שעבר, בעקבות התפטרות מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ליאור לוטן, קיימו לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס, מסיבת עיתונאים שבה תקפו את שר הביטחון אביגדור ליברמן. הם טענו שהוא לא מפעיל לחץ על חמאס משום ש"למדינת ישראל יש שר ביטחון חלש ופחדן". הם מתחו ביקורת על התבטאותו של ליברמן באותו יום שלפיה יש להמתין לפני איוש מחליף ללוטן, והאב שמחה הצהיר: "שר ביטחון שאומר את הדברים שאמר היום - אין לו שום זכות מוסרית לקבל החלטות, לפקד על צבא, להוביל לקרב".

לשאלה מדוע אינם יוצאים להפגנות כפי שעשתה בזמנו משפחתו של גלעד שליט, ענתה גולדין: "למדתי מבעלי ההיסטוריון שאת המלחמה הבאה לא מנהלים על פי המלחמה שהייתה. לצערי ההתנהלות של משפחת שליט יצרה פה שיתוק. 'סינדרום גלעד שליט' אנחנו קוראים לזה. אנחנו מבקשים ליצור לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות. זו הדרך שבה בחרנו עד שנחליט לשנות אותה. הציבור צריך לחנך את המנהיגים שלו אם הם לא מתנהגים כמו שצריך".

כמה ימים קודם לכן הודיע אל"מ (מיל') לוטן שביקש מבנימין נתניהו לעזוב את תפקידו. הוא הסביר שהתפקיד תובעני ברמה המקצועית והאנושית, ולכן נכון לבצע בו החלפת אישים כל כמה שנים. כבר אחרי הודעתו הצהירה משפחת גולדין שהיא חשה ש"ננטשה על ידי הממשלה" ורמזה שלא נעשה די כדי להחזיר את גופותיהם של בנם ושל אורון שאול שנהרג גם הוא במבצע צוק איתן לפני שלוש שנים. מלבדם נמצאים בעזה עוד שלושה אזרחי ישראל, אברו מנגיסטו ועוד אזרח ערבי בשם הישאם שעבאן א-סייד וג'ומעה אבראהים אבו ענימה, שלושתם סובלים ממצב נפשי רעוע וכלל לא ברור מה מצבם בעזה ומי מהם מעוניין לחזור לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר