הרפורמה של חיים כץ בוועדות רפואיות בביטוח לאומי

השר כץ ציין כי מבחינתו במצב כיום, התהליך לקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי הוא כמו "עונש", למי שנאלץ לפנות עקב מצבו הרפואי לביטוח לאומי. עו"ד אלי מאור, מומחה לרשלנות רפואית: "אם הרפורמה תעבור במלואה, מדובר בקיצור זמן משמעותי לטובת ציבור הפונים" (בריאות, שיווקי)

כיכר השבת | מקודם |
השר חיים כץ. (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

במסגרת נאומו השבוע של שר העבודה והרווחה והממונה על המוסד ביטוח לאומי, השר חיים כץ בוועידת המשפט של לשכת עוה"ד, הוא הודיע על קידום רפורמה חסרת תקדים בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

מטרת הרפורמה היא בין היתר קיצור משך הזמן של הטיפול בכל תובע ותובע בביטוח לאומי, ובמקביל שיפור הבקרה על איכות התשובות שניתנות.

במסגרת דבריו ציין השר כץ כי מבחינתו במצב כיום, התהליך לקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי הוא כמו "עונש", למי שנאלץ לפנות עקב מצבו הרפואי לביטוח לאומי.

לדברי עו"ד אלי מאור מבני ברק, מומחה בתיבות בפני ועדות רפואיות בביטוח לאומי, היה והרפורמה שמתכנן השר כץ, תעבור במלואה ובהתאם לכוונת השר, הרי שיש כאן לראשונה מזה שנים, מהפכה של ממש, בדרך מימוש הזכויות מול ביטוח לאומי של ציבור הנפגעים וביטול "עינוי הדין", שנגרם עד כה לחלק ניכר מציבור התובעים בביטוח לאומי

עו"ד אלי מאור. באדיבות המצלם

.לדוגמא, מציין עו"ד מאור, שבהתאם לרפורמה המוצעת ע"י השר, מי שנפגע ב"תאונת עבודה", יקבל כנוהל "דמי פגיעה" (דמי ימי מחלתו לאחר תאונת עבודה) מביטוח לאומי וזאת תוך 7 ימים בלבד מיום הגשת תביעתו, וזאת בשל קביעת מדדים אחידים של השר במסגרת הרפורמה, למשך זמן התגובה.

כמו כן בכוונת השר גם לקבוע מדד למשך הזמן שבו ביטוח לאומי יקבע לכל נפגע בעבודה נכות רפואית, וזאת בפרק זמן שבין חודש לחודשיים. לדברי עו"ד מאור, מניסיונו, כיום בחלק מהסניפים של ביטוח לאומי, משך הזמן עד לקבלת מועד לבדיקה ראשונה ע"י ועדה רפואית בביטוח לאומי, יכול להגיע ללמעלה משלושה חודשים, וקביעת הנכות בהתאם לכך לכחצי שנה, כך שמדובר בקיצור זמן משמעותי לטובת ציבור הפונים, הסובל מליקוי רפואי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר