קרב הכלות

בגלל דיכוי מוסלמים: כלת פרס נובל נגד כלת פרס נובל

הטענות לטרור ואלימות כלפי המיעוט המוסלמי במינאמר, גורר מצעד גינויים חריף מכל העולם. מנהיגת מינאמר כלת פרס נובל מואשמת - על ידי כלת פרס נובל אחרת - בדיכוי המיעוט ובאלימות נגדו (חדשות, בעולם)

הכלה הפקיסטנית, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

כלת פרס נובל לשלום מפקיסטן, מללה יוספזאי, מצטרפת למאבק של פעילי זכויות אדם מהעולם נגד מינאמר. היא מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה ועל המנהיגה אונג סן סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום בעצמה. הביקורת מופנית בעקבות הטענות לדיכוי במינאמר של המיעוט המוסלמי בני הרוהינגה.

באו"ם טוענים כי מאז פרוץ האלימות ברחו ממינאמר לבנגלדש לפחות 87 אלף בני אדם, מרביתם בני הרוהינגה. בעולם מאשימים את מינאמר ברדיפת המוסלמים. במינאמר קיים רוב בדהיסטי.

לפני כשבוע תקפו כוחות הביטחון המקומיים אזורים בצפון המדינה בהם מתגוררים בני המיעוט המוסלמי, מאז נרשמים קרבות עזים בין הצדדים.

הפקיסטנית מללה יוספזאי, בת 20 שכבר זכתה בתואר כלת פרס נובל לשלום בשנת 2014 בזכות מאבקה למען חינוך ילדות למרות איומי הטאליבן, תקפה בטוויטר בחריפות את עמיתתה מנהיגת מינאמר, כלת פרס נובל אף היא: "במהלך השנים האחרונות גיניתי שוב ושוב את הטיפול הטרגי והמביש הזה, אני עדיין מחכה שעמיתתי לפרס נובל אונג סן סו צ'י תעשה את אותו הדבר. העולם ממתין ובני רוהינגה מוסלמים ממתינים".

בסוף השנה שעברה חתמו מללה ומספר זוכים נוספים בפרס על עצומה הקוראת לקהילה הבינלאומית לומר את דברה באופן נחרץ ביותר אל מול האלימות הגואה במדינה האסייאתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר