לראשונה מקום המדינה

חילול השבת ההמוני במשחקי הכדורגל ייפסק?

בג"ץ פסק שמשחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק, ועל הממשלה להורות על הפסקתם בשבת או "לתקן" את החוק ובכך להמשיך את חילול השבת ההמוני. מאמץ לשכנע את ראשי המפלגות החרדיות שלא לתת יד להכשרת המהלך (בארץ, דעה)

אסף ביננשטוק | כיכר השבת |
נתניהו וכדורגל. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir /Flash90)

אם הממשלה לא תשנה את המצב החוקי, בעוד שבועיים צפוי בג"ץ לאסור על קיום המשך משחקי הכדורגל בשבת ומניעת חילול שבת המוני מדי שבוע.

לפני כשנתיים הגישה "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית" עתירה לבג"ץ בטענה שמשחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק "שעות עבודה ומנוחה", ופוגעים בקהל מסורתי רב שנאלץ לבחור בין הכדורגל לבין שמירת השבת ונכשל בחילול שבת דאורייתא. שחקני כדורגל רבים רוצים לשמור את השבת אך קבוצות הכדורגל מחייבות אותם לשחק דווקא בשבת משיקולים כלכליים.

גם בעבר, התקיימו משחקי הכדורסל בשבת, אך כבר 20 שנה שהמשחקים מתקיימים ביום חול, מבלי שנגרם שום נזק בעקבות השינוי לשחקנים ולקבוצות. היום כבר כמעט איש אינו זוכר שבעבר משחקי הכדורסל התקיימו בשבת. עתה ניתן לחולל את השינוי גם במשחקי הכדורגל.

משחקי הכדורגל בשבת גורמים לחילול שבת המוני של שחקני הכדורגל, אנשי צוות, אוהדים, צוותי שידור ועוד. סך הכל, משחקי הכדורגל גורמים למאות אלפי יהודים לחלל את השבת. חשוב להבין: השחקנים עצמם ביקשו לעבור ליום חול, זו נקודה חשובה שמייתרת את העיסוק של המתנגדים כאילו מדובר בכפייה דתית.

בג"ץ קבע כי העתירה צודקת, וכי אין היתר חוקי למשחקי הכדורגל בשבת. בג"ץ הורה לממשלה לאכוף את החוק ולאסור על קיום משחקי כדורגל בשבת או לחלופין לתקן את החוק וכך להכשיר את משחקי הכדורגל בשבת. לראשונה בהיסטוריה בג"ץ מתכוון על כורחו לפסוק בעד שמירת השבת. זו הזדמנות פז וזכות עצומה למנוע חילול שבת בהיקף אדיר.

"למפלגות החרדיות יש את כל הכוח להתעקש שהמצב החוקי לא ישונה, ולהותיר את הפסיקה בידי בג"ץ", מסביר אבישי גרינצייג מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית. "לראשונה מאז קום המדינה, יש ליהדות התורה שר בממשלה. האם השר ליצמן ייתן את ידו ל'תיקון' לחוק שיכשיר את חילול השבת בפלטרין של מלך?!"

בזמן שחלף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה חיים כץ ניסו בשקט לרקוח עסקה עם המפלגות החרדיות, במטרה שיעלימו עין ויאפשרו להם להשאיר את קיום המשחקים בשבת.

עד כה, אף ח"כ מהמפלגות החרדיות (ש"ס ויהדות התורה), לא הביע התנגדות בפומבי לעסקה המתגבשת. בעוד שחברי כנסת ממפלגת הבית היהודי שלחו מכתב חריף לראש הממשלה והביעו התנגדות נחרצת למהלך. נכון לעכשיו, הח"כים החרדים מעדיפים לשתוק וטוענים שהסמכות לא נתונה בידיהם.

"לא יעלה על הדעת ששרים וח"כים חרדיים יאפשרו לראש הממשלה להכשיר בצורה אקטיבית את חילולי השבת הללו, ויתרצו שאין להם סמכות" מסיים גרינצייג.

המפלגות החרדיות נלחמו נגד עבודות תשתיות הרכבת בשבת, למרות שמדובר בעשרות בודדים של עובדים שחלקם הגדול בכלל גויים, ואילו כאן, כשמדובר על עשרות אלפי יהודים ואולי אף מאות אלפי יהודים, הייתכן שישתקו ויאפשרו לחרפת חילול השבת להמשיך?!

בעוד שבועיים, ערב ראש השנה – יום הדין – תתקבל ההחלטה בבג"ץ. זו שעת המבחן למפלגות החרדיות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר