מתכוננים בחשש

אימה בארה"ב לקראת הסופה המתקרבת

סופת ההוריקן 'אירמה' שמאיימת להגיע לחופי פלורידה בסוף השבוע מוערכת בדרגה 5, הסופה העוצמתית ביותר שנצפתה באוקיינוס האטלנטי. הרוחות בעוצמה של 295 קמ"ש (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המדפים בסופרים ריקים (צילום: Arun Sharma, טוויטר)

ארצות הברית עדיין מתמודדת עם הנזק האדיר שהביאה איתה סופת ההוריקן "הארווי" בשבוע שעבר על עשרות ההרוגים ועשרות האלפים ללא קורת גג, וכבר שועטת הסופה "אירמה" לעבר חופיה של פלורידה. סופה עוצמתית במיוחד שבינתיים הועלתה לדרגה 5 - הרמה הגבוהה והמסוכנת ביותר.

הרשויות בארה"ב התריעו אמש (ג') כי הסופה האדירה שאמורה להגיע לפלורידה בסוף השבוע "עלולה להיות קטסטרופלית" ומושל מחוז מיאמי-דייד שבדרום המדינה, קרלוס חימנס, הזהיר כי חלק מ-2.7 מיליון תושבי המחוז עשויים להתבקש להתפנות מבתיהם כבר הבוקר.

בשלב זה הסופה מלווה ברוחות עוצמתיות של 295 קמ"ש ומכה באיי הקאריביים. לפי התחזיות, הסופה אמורה לחלוף היום את איי ליוורד, מזרחית לפוארטו ריקו, ואזהרות הוריקן פורסמו בכל האזור. בינתיים החלו תושבים בדרום פלורידה להסתער על סופרמרקטים וחנויות כמו הום דיפו בהם רכשו מסמרים ודבקים כדי לחזק דברים שלא יעופו ברוחות העזות, שמדפיהן נותרו ריקים באזורים רבים על רקע הבהלה לקראת הסופה.

לפי המרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב (NHC), אירמה "עלולה להיות קטסטרופלית". הגוף הממשלתי עדכן בטוויטר כי "מדובר בהוריקן החזק ביותר שנרשם על ידי NHC באוקיינוס האטלנטי, בים הקאריבי ובמפרץ מקסיקו. יש להשלים במהרה היערכויות בכל האזורים שבהם פורסמה אזהרה בעקבות אירמה".

מושל פוארטו ריקו, ריקרדו רוסייו, קרא ל-3.4 מיליון תושבי הטריטוריה האמריקנית לחפש מקלט באחד מ-460 המרחבים המוגנים הפזורים ברחבי האי לפני מזג האוויר הסוער במיוחד. "זה משהו שאין לו תקדים", אמר רוסייו. הוא צפוי לבקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכריז על מצב חירום פדרלי כדי לאפשר שחרור כספי חירום לאי. בינתיים הכריז מושל פלורידה, ריק סקוט, על מצב חירום.

משרד החוץ הישראלי פרסם אזהרה לאזרחי ישראל בעקבות התחזיות על הסופה. בפוסט בפייסבוק נכתב: "הסופה אירמה הפכה בשעות האחרונות להוריקן ברמה 5 והיא עושה את דרכה מהאוקיינוס האטלנטי לכיוון האיים הקאריביים ומדינת פלורידה. מושל פלורידה הכריז על מצב חירום בכל 67 המחוזות במדינה, ועל פי התחזיות הסופה צפויה לפגוע בדרום פלורידה ביום שישי הקרוב.

"לאור הסכנה הנשקפת בשל הסופה, משרד החוץ ממליץ לישראלים הנמצאים במסלול פגיעת ההוריקן להישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום, בכל הנוגע לפינוי, ציוד הכרחי ומקומות מקלט. כמו כן, ממליצים במידת האפשר להימנע מלהגיע למקומות שבהם צפויה הסופה לפגוע, או לעזוב מקומות אלו באם קיימת אפשרות כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר