שלושה ימים אחרי

הניסוי הגרעיני גרם למפולות בצפון קוריאה

תמונות לווין אמריקאיות חושפות מפולות קרקע גדולות באזור בו נעשה ניסוי הגרעין הצפון קוריאני ביום ראשון האחרון. בינתיים נמשכת המתיחות בחצי האי הקוריאני (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תצלומי לוויין שפרסם מכון המחקר האמריקני "North 38", הפועל מוושינגטון ועוקב אחר פעילותה של צפון קוריאה, העידו כי הניסוי הגרעיני העוצמתי במיוחד שערכה פיונגיאנג בתחילת השבוע גרם למפולות באזור אתר פנג-רי, שם מבצעת המדינה המבודדת את ניסוייה הגרעיניים.

מומחים במכון המחקר טענו כי בתמונות ניתן לראות את האדמה שהתרוממה בעקבות הרעידות שנגרמו בשל הניסוי, ואת מפולות הקרקע. "ההפרעות האלה (בקרקע) רבות הרבה יותר ממה שראינו בחמשת הניסויים הצפון קוריאניים הקודמים", נכתב באתר.

מתוך ynet

בינתיים, המשבר בחצי האי הקוריאני ממשיך להחריף. ראש ממשלת יפן שינזו אבה, הזהיר את צפון קוריאה מהמשך התוקפנות הגרעינית שלה והבהיר כי הוא מקווה שפיונגיאנג "תבין שלא צפוי לה עתיד נאה אם תמשיך לצעוד בדרך הזו". אבה הוסיף כי ידון בנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין בפגישתם המשולשת בהמשך השבוע.

פוטין והנשיא הדרום-קוריאני ישוחחו היום על המשבר בשולי פורום כלכלי בעיר ולדיבוסטוק. עם הגעתו לרוסיה הביע מון בפני הנשיא הרוסי את דאגתו מהמצב ואמר כי הוא "עלול להפוך לבלתי צפוי" אם פיונגיאנג לא תחדול מפרובוקציות ומפעולותיה התוקפניות.

אתמול אמר נשיא רוסיה פוטין כי הוא אמנם מגנה את הניסוי האחרון וה"פרובוקטיבי" של צפון קוריאה, אך סנקציות נוספות "מיותרות ולא יעילות". לדבריו, המדינות השכנות צריכות להתמקד בהידברות עם המדינה המבודדת ולא ב"היסטריה צבאית". הוא אמר שצפון קוריאה "תאכל דשא" לפני שתוותר על תוכנית הגרעין שלה. אותה היסטריה לפי פוטין מובילה "לשום מקום", ועלולה לגרום ל"קטסטרופה עולמית ולאובדן עצום של חיי אדם".

הקוריאנים בינתיים ממשיכים לצפצף על העולם כולו כשהם מצהירים כי הניסוי היה "מתנה" לארה"ב וכי צפויות "מתנות" נוספות בהמשך, זאת למרות האיומים הגלויים של ארה"ב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר