לקראת כינוס המועצות מחר

רב העיר העתיקה פונה לגדולי הדור: לדון גם במתווה הכותל

גדולי הדור, שינהלו מחר את הכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה, קיבלו את מכתבו של הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה, המביע דעתו כי יש לדון גם במתווה הכותל (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן, אהאדמו"ר מגור והגרי"ג אדלשטיין (צילומים: סטודיו דוד זר, כיכר השבת ושוקי לרר)

באופן רשמי צפויים חברי מועצות גדולי וחכמי התורה שיתכנסו באופן סופי מחר (חמישי) בירושלים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לדון בהתרחבות חילולי השבת במדינת ישראל בכל המישורים והתחומים.

מדובר על מתן היתרי עבודה בשבת, עבודות הרכבת והפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כשמרנן ורבנן צפויים כמובן להביע כאב צורב על הפגיעה הנוראה בקדושת השבת בפרהסיה של המדינה היהודית ועל חילול צביונה הרוחני.

כעת חושף "כיכר השבת", כי במכתב ששיגר אל גדולי הדור הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים, ששוחרר השבוע מבית החולים, הוא מבקש שידונו בכינוס האחדות המשותף גם בנושא ההכרה ברפורמים ברחבת הכותל המערבי.

במכתב, אותו שיגר הרב נבנצאל אל נשיאי המועצות ראש ישיבת פונוביז' הגר"ג אדלשטיין, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וכ"ק האדמו"ר מגור, הוא כותב: "בשבוע שעבר בג״ץ דן בעניין חילול הקודש של עוקרי הדת ברחבת הכותל המערבי ממנו עולה חשש כי בכוונתו לכפות את 'מתווה הכותל'".

הרב אביגדור נבנצאל (צילום: ציון הלוי, מתוך ויקיפדיה)

"אני מעיד ויודע כי רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ' אשר התייעץ איתי בכל דבר ועם גדולי ישראל עמד בפרץ כל העת לשמור על מחננו קדוש ולחם נגד כל פורצי חומת הקדושה המבקשים לחלל את הכותל המערבי במנהגים שונים שהם נגד התורה ומסורת ישראל והכל ברוב תבונה וחוכמה והשיג בדרכים לא דרכים לא לשנות את המצב הנוכחי ואף מה שנכתב במתווה לא היה אפשרי להשיגו".

"אך עתה יש חשש שידרשו מאיתנו לעשות דברים שיפרצו בחומת הקדושה יותר ממה שהיה בעבר וגם כל חודש קבוצות אלו באים לשריד בית מקדשנו וממשיכים לחללו".

ורבה של העיר העתיקה מסיים: "אבקש מכת"ר כי בישיבת מועצת גדולי התורה הקרובה ינחו את שלוחי דרבנן לעשות הכל עם רב הכותל המערבי להרחיק את משנאי ה׳ ולמנוע חילול ה׳ וחילול הקודש ולחזק ידי רב הכותל המערבי בעבודתו".

כזכור, ממרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי ייבצר ככל הנראה להשתתף בכינוס, בשל חולשתם והמרחק הרב, ועל כן המכתב ממוען לגדולי הדור שיובילו את הכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר