פרשת הצוללות

למעצר בית: השר ומפקד השייטת לשעבר שוחררו

מודי זנדברג, תא"ל במילואים שי ברוש ורמי טייב יועצו של השר שטייניץ, החשודים בעבירות שחיתות ב'תיק 3000', שוחררו היום למעצר ביתץ מעצרו של נתי מור דווקא הוארך (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הארכת המעצר של נתי מור, היום (צילום: מתן טורקיה, ynet)

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון שחררו היום (רביעי) למעצר בית את השר לשעבר אליעזר זנדברג, מפקד שייטת 13 לשעבר שי ברוש ורמי טייב יועצו הפוליטי של שר התשתיות יובל שטייניץ, במסגרת חקירת פרשת הצוללות.

מודי זנדברג, השר לשעבר ממפלגת שינוי החשוד כי "קיבל שוחד ותיווך לשוחד לעובדי ציבור שונים זאת בעבור איש עסקים", כדברי השופטת עינת רון, נחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובשנת 2009 אף ניהל מטעמו את המו"מ להקמת הממשלה.

לפי חוקרי המשטרה, בחקירה עלה כי זנדברג קיבל בשנים האחרונות ממיקי גנור, עד המדינה בפרשה, כ-100 אלף שקל דמי שוחד כדי שיקדם את עסקאותיו. פרקליטו של זנדברג, עו"ד יובל זמר, טען מנגד: "שום דבר לא נעשה במחשכים. מיקי גנור מנסה למשוך את כולם איתו".

השר לשעבר מודי זנדברג (צילום: שאול גולן, ynet)

תא"ל (במיל.) שי ברוש, מפקדה לשעבר של שייטת 13, חשוד לפי בית המשפט בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים, אך סנגורו טען: "כל הקשר שלו לפרשה הוא שהוא חבר של מיקי גנור. מדובר בספיח של הפרשה שהוא נקלע לו שלא בטובתו. הנזק שעלול להיגרם לאיש הזה עולה פי כמה על התועלת של הציבור. הוא איננו גורם מרכזי".

הוא הוסיף, כי "מדובר באדם שעבר קריירה מפוארת בשירות הצבאי. היה מפקד השייטת, מעולם לא הסתבך בדבר. למה להכתים את שמו בשעה שסיכוי גדול מאוד שבסופו של יום לא יוגש כתב אישום?".

שי ברוש (צילום: שאול גולן, ynet)

החשדות נגד רמי טייב, היועץ הפוליטי של השר שטייניץ, הן בעבירות שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.

במקביל, הורתה השופטת רון להאריך את מעצרו של היועץ האסטרטגי נתי מור בחמישה ימים. החשד הוא כי ביצע עבירות של תיווך בשוחד והעברת כסף לעובד ציבור. נציג המשטרה אמר בדיון בבית המשפט שמור ענה על כל השאלות אולם תשובותיו הן "שטויות במיץ עגבניות", ומנגד סנגורו עו"ד אורי קינן התלונן על היחס המשטרתי למרשו בעת המעצר.

מור בהארכת מעצרו (צילום: רונן כרם, ynet)

"מאז הדיון הקודם בעניינו לא שקטה המשטרה על עניינה וחומר התווסף", נימקה השופטת את הארכת מעצרו. "יש התפתחויות לא מעטות בחקירה, שמחזקות את החשד נגד החשוד. חלק מההתפתחויות הן מהעת האחרונה ממש. עוד אציין כי על המשטרה לבצע פעולות חקירה נוספות. כפי שעולה מהחומר קיים חשש ספציפי לשיבוש הליכי חקירה".

כזכור, עיקרה של פרשת הצוללות ('תיק 3000') הוא חשד לשוחד רחב היקף שניתן לשורת עובדי ציבור בכירים, סביב עסקת רכש ואחזקת כלי שיט מהתאגיד 'טיסנקרופ' הגרמני .החשודים העיקריים בפרשה, הם ככל הנראה המשנה לשעבר לראש המטה לביטחון לאומי אבריאל בר יוסף, מפקד חיל הים לשעבר האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ומי שהיה ראש לשכת ראש הממשלה, דוד שרן.

מי שסיפק למשטרה מידע על פעילות השוחד לכאורה, הוא כידוע עד המדינה מיקי גנור, שהיה נציג התאגיד הגרמני. פרקליטו לשעבר, עו"ד דוד שומרון קרובו ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו, חשוד אף הוא בהיבטים מסוימים בפרשה המסועפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר