פרסום ראשון

מסתמן: באורח נדיר - שר התורה ישתתף בכינוס 'המועצות'

באורח נדיר וחריג, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי עשוי להשתתף בכינוס מועצות גדולי וחכמי התורה בעניין חילולי השבת בישראל למרות שאינו חבר במועצת. החלטה סופית - בשעות הקרובות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת של דגל התורה בבית מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה: בשעות הערב (חמישי) צפויים להתכנס בירושלים לכינוס נדיר ומיוחד גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות, חברי שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, זאת כמחאה על חילולי השבת במדינת ישראל וכן בניסיון לטכס עצה על מנת להביא לסיומם.

גדולי ישראל צפויים להביע את כאבם על התגברות חילולי השבת בכל המישורים, הן בעבודות ברכבת הן בתופעת הוספת הקווים לתחבורה ציבורית ואפילו ההיתר המסתמן למשחקי הכדורגל בשבת. בנוסף, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ייתכן ויעלו על שולחן הדיונים גם את נושא מתווה הכותל והחשש מהכרה בארגוני הרפורמים במקום המקודש לעם היהודי.

הבוקר חושף "כיכר השבת" כי בשעות האחרונות, לאחר בקשת גדולי תורה והאדמו"רים, מסתמן כי ייתכן מאוד ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ייצא מגדרו ויעלה באורח נדיר לירושלים, בכדי להשתתף וליטול חלק בכינוס המועצות המשותף.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הלילה פנו ראשי ישיבות אל מרן שר התורה וביקשו את השתתפותו בכינוס. מרן הודיע כי אם יהיה בכוחו, הרי שיגיע לכינוס בשל כבודה של השבת.

יצויין, כי מדובר באירוע חריג במיוחד, שכן מרן שר התורה אינו חבר מן המניין במועצת גדולי התורה, אולם המאבק על שמירתה של השבת, דבר שנחשב נושא הקרוב מאוד לליבו, כמו גם מעורבותו ההולכת וגוברת בנושאים ציבוריים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי בארץ ובתפוצות, יגרמו לו להשתתף בכינוס.

בנוסף, קיימת משמעות מיוחדת לכך שמרן שר התורה הזוכה לקונצנזוס בכלל היהדות החרדית ישתתף בכינוס, דבר שיקנה תוקף ברור להחלטות הכינוס.

כזכור, חברי הכנסת של "דגל התורה" עלו אל מעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בכדי להתייעץ עימו בדבר הכינוס ולקבל את הכרעתו בנושא. מרן שר התורה הכריע כי יש לקיים את הכינוס המשותף. כעת מתברר כי בשל חשיבות המערכה, מרן עשוי להשתתף באורח חריג בעצמו בכינוס.

לדברי גורמים יודעי דבר, אפשרות זו נשקלת ברצינות רבה בבית ברחוב רשב"ם, והם מבהירים כי "הכל תלוי כיצד ירגיש הרב בשעות הערב מבחינה בריאותית".

"אין ספק שהגעתו של מרן שר התורה ועמידתו בראשות הכינוס המשותף תיתן משמעות בולטת וחיזוק נוסף לכל הכינוס", אומרים המארגנים ומביעים את תקוותם כי אכן הדבר יתרחש. ההכרעה הסופית תתקבל בשעות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר