התקיפה ליד מסייאף

צבא סוריה מאיים: "יהיו השלכות חמורות לתקיפה"

הסורים מדווחים כי לפחות שני חיילים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה לפנות בוקר. "זה ניסיון נואש להרים את המורל של ארגון הטרור דאעש. יהיו השלכות חמורות" (חדשות, צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת התקיפה לכאורה (צילום: מתוך טוויטר)

בהודעה רשמית שפרסם צבא סוריה הבוקר (חמישי), נאמר כי מטוסי קרב ישראלים תקפו יעדים של הצבא הסורי ליד מסייאף. הסורים איימו כי לתקיפה הישראלית לכאורה יהיו השלכות חמורות. עד כה בישראל לא אישרו או הכחישו את דבר התקיפה.

הצבא הסורי אמר בהודעתו כי "חיל האוויר הישראלי שיגר בשעה 2:42 לפנות בוקר כמה טילים מהשטח האווירי הלבנוני לעבר אחד ממוצבי צבא סוריה, הממוקם בסמוך למסייאף, מה שהביא למותם של שני חיילים ולנזק ברכוש".

"התוקפנות הזו היא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגון הטרור דאעש" אמרו בסוריה, "אשר נמצא בקריסה לאחר הניצחונות המוחצים שרושם צבא סוריה נגד הטרור וביותר מחזית אחת. התקיפה מוכיחה את התמיכה הישירה של ישראל בארגון דאעש ובארגוני הטרור הנוספים".

בהודעת הצבא הסורי נאמר עוד כי: "צבא סוריה מזהיר מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפנות מסוג זה על הביטחון והיציבות באזור, ומבהיר כי הוא נחוש לחסל את הטרור ולמגרו מכל שטחי סוריה, ולא משנה איזה סיוע יוענק לכנופיות הטרור הללו".

בתוך כך, במרכז לפיקוח על זכויות אדם בלונדון, הודיעו כי התקיפה כוונה כנגד המרכז למחקרים מדעיים המייצר נשק לא-קונבנציונלי.

תקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, לפני מספר חודשים (ארכיון)

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף (במיל') עמוס ידלין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "התקיפה המדווחת הלילה אינה שגרתית. מדובר במרכז צבאי-מדעי סורי שבו מפתחים ומייצרים, בין השאר, טילים מדויקים, אשר חלקם במערכה הבאה יהיה משמעותי".

הוא הוסיף: "המפעל במסייאף שנתקף מייצר גם נשק כימי וחביות נפץ שהרגו אלפי אזרחים סורים. אם התקיפה ישראלית, זו סופסוף אמירה מוסרית ישראלית על הטבח בסוריה".

לדבריו ידלין: "בתקיפה שלושה מסרים חשובים: א. ישראל לא תאפשר התעצמות וייצור נשק אסטרטגי; ב. עיתוי התקיפה - כאשר המעצמות מתעלמות מהקווים האדומים שישראל הציבה ג; נוכחות ההגנה האווירית הרוסית אינה מונעת פעילות המיוחסת לישראל בסוריה. עכשיו, חשוב מאד להתמקד בבקרת הסלמה ולהיערך לתגובה-סורית, איראנית, חיזבאללית ואולי אפילו לצעדי מחאה רוסיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר