מאבק הנכים: עשרות חסמו את הכניסה לירושלים

עשרות נכים חסמו את הכניסה לירושלים בסמוך לגשר המיתרים, זאת במסגרת הדרישה להשוות את קצבת הנכים לשכר המינימום. "נמשיך בחסימות עד שישבו איתנו למו"מ רציני" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מחאת הנכים, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה )

עשרות נכים הפגינו הבוקר (חמישי) וחסמו את הכניסה לירושלים בסמוך לגשר המיתרים. קודם לכן, גרמו לשיבושי תנועה כבדים בכביש 1 בסמוך למחלף שורש. המפגינים דורשים להשוות את קצבת הנכים לשכר המינימום. בראש המפגינים עומדים ארגוני הנכים "מטה מאבק הנכים" ו"נכה, לא חצי בן אדם".

בעקבות ההפגנה, המשטרה חסמה את הצירים המובילים לגשר המיתרים ומפנה את התנועה למנהרת הארזים. עם פינוי ההפגנה, עזבו הנכים את הכניסה לירושלים והחלו בנסיעה איטית לכיוון תל אביב.

יו"ר 'ארגון 'נכה, לא חצי בן אדם' אלכס פרידמן אמר הבוקר כי: "המאבק נמשך כי בזמן שראש הממשלה דוחה החלטות לאחרי החגים, הנכים צריכים לשרוד את החגים מסכום של 2,342 שקלים, שכבר אזלו לתרופות. מאסנו בהבטחות, אנו זקוקים למעשים. אני קורא לראש הממשלה להתחיל במשא ומתן עוד היום".

יו"ר ארגון "מטה מאבק הנכים" נעמי מורביה אמרה: "אנחנו ממשיכים בחסימות עד שישבו איתנו למו"מ רציני עם כוונה אמיתית לסיים את מסכת הביזוי, העולב וההשפלה שמעבירים את הנכים במדינת ישראל. הדרישה שלנו היא קצבת נכות בגובה שכר מינימום לכלל הנכים".

לדבריה: "לא נשכח ולא נפקיר אף לא אחד מהמגזרים שלנו, נדאג לכולם. אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר האוצר לפתוח את ליבם ואת כיסם. הכיס של ממשלת ישראל עמוק מאוד. אתם אוטמים את ליבכם וממשיכים להתנהג אלינו באדנות ופטרונות ורואים בנו ג'וקים על הקיר. אז הג'וקים האלה כרגע חוסמים את הכבישים, ויפגינו לכם מתחת לבתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר