סוללה חולצה מאפו של ילד בן 4 מהגליל

סוללה חולצה השבוע מאפו של ילד בן 4 מהגליל, לאחר שהתלונן על כאבים עזים באפו. חילוץ הסוללה עבר אמנם בהצלחה, אולם לא ידוע מה הנזק שנגרם לילד (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
סוללה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סוללה חולצה השבוע מאפו של ילד בן 4 מהגליל, לאחר שהתלונן על כאבים עזים באפו. חילוץ הסוללה בבית החולים זיו עבר אמנם בהצלחה, אולם לא ידוע מה הנזק שנגרם לילד בשל דליפה אפשרית של חומר קורוזי במהלך הזמן בו הסוללה הייתה באפו של הילד.

הורי הילד סיפרו בבית החולים כי שמעו מהילד כי שיחק עם מטבע כסף שנכנס לאפו אולם חשבו כי מדובר בבדיחה. אלא ש-12 שעות לאחר מכן, כשהחל להתלונן על כאבים, הראה הילד להוריו מהו המטבע עמה שיחק, והם גילו כי מדובר בסוללה המשמשת לצעצועים אלקטרונים.

ד"ר אלה אבן-טוב, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים זיו, הוזעקה למיון אליו פונה הילד, ושלפה את הסוללה בהליך זעיר פולשני. מדובר בהליך סבוך מאחר וחדירת הסוללה לאף גרמה לדימום ובצקת באזור.

"סוללה היא לכאורה כמו כל גוף זר אחר, כגון: כסף, חרוז, חרצן וכדומה, אלא שלמעשה מדובר במצב חרום וזאת מפני שבעת שהסוללה באה במגע עם הגוף ועם הרטיבות שבתוכו, היא מתחילה לייצר זרמים חשמליים הגורמים כאב ומתחילה דליפה של חומר קורוזי מסוכן מתוך הסוללה הגורם לכוויה כימית קשה במגע עם הרקמות, לכן חייבים לסלקה מהגוף ללא דיחוי וכל דקה חשובה" אמרה אבן-טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר