עיתון "הארץ": "עקרון חופש הביטוי אמור לאפשר לערוץ 20 לשדר בכל נושא ותחום"

על רקע האיום על עתידו של ערוץ 20 בשל הפרת הרישיון שלו, דווקא עיתון "הארץ" יוצא להגנתו: "עקרון חופש הביטוי אמור לאפשר לערוץ 20 לשדר בכל נושא ותחום" (ברנז'ה, עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אלוף בן, עורך "הארץ" (צילום: Amir Levy/FLASh90)

על רקע האיום על עתידו של ערוץ 20 בשל הפרת הרישיון שלו, מפרסם הבוקר (חמישי) עיתון "הארץ" מאמר מערכת מפתיע, בו הוא דווקא קורא להניח לערוץ ומגדיר את התנהלות גורמי הרגולציה כלפי הערוץ הימני ככזו ש"ממחישה את העיוותים בשוק התקשורת".

"חופש הביטוי הוא עקרון-על בדמוקרטיה ומחייב שוק תקשורת בלי שליטה פוליטית ופקידותית" נכתב במאמר המערכת של הארץ, "עיקרון זה אמור לאפשר לערוץ 20 לשדר בכל נושא ותחום. כל מעורבות בתוכן, המגבילה את חופש הביטוי, היא מיותרת. מוטב למחוקק להתאים את החקיקה לעידן התקשורת הנוכחי ולהסיר את ידיו משוק התקשורת".

בנוסף, כותבים ב"הארץ": "נתניהו נוהג לטעון בעד תחרות בשוק התקשורת, אך בתשע שנות כהונתו, מהן כשנתיים כשר התקשורת, לא עשה דבר בנדון. בשנים האחרונות עסק משרד התקשורת בעיקר בניסיונות לצמצום המגוון בשוק הדעות; למשל, בסגירת תאגיד השידור הציבורי".

כזכור, יו"ר מועצת הכבלים והלווין יפעת בן חי שגב החליטה להמליץ על חילוט כל הערבויות של הערוץ, שנאמדות על סך של ארבעה מיליון שקלים, זאת בעקבות הפרות בוטות בניגוד לתנאי הרישיון שלו, ביניהם התמקדות בתכנים אקטואליים ובחדשות, ולא בתכניות מורשת כפי שנקבע על פי רישיונו. מדובר בצעד דרסטי ומקדים לפני סגירת הערוץ שמשמש כיום כערוץ הטלוויזיה הימני היחיד. היום (חמישי) תתכנס מועצת הכבלים והלוויין לדון בהמלצות.

ערוץ 20 החל, כאמור, את שידוריו לפני כשלוש שנים, בקיץ 2014, לאחר שבעליו המיליונר יצחק מיראשווילי ואבי בר זכו במכרז של מועצת הכבלים כמועמדים יחידים והנהיגו בערוץ תכנים ימניים ותמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שהתראיין בערוץ לאחרונה כמה פעמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר