דריכות במערכת הפוליטית

על משמר השבת: החל כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה

חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, המנחים את דרכן של המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, מתכנסים כעת כדי להכריע בסוגיה הבוערת של התגברות חילולי השבת • תיעוד היסטורי (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מחבר מועצת גדולי התורה בכינוס (צילומים: ישי כהן)

בשעה זו (חמישי) מתאספים גדולי ישראל לכינוס של מועצות גדולי וחכמי התורה בירושלים, ודנים במאבק המתחדש על שמירת השבת בארץ הקודש.

אל אולם תלמוד התורה 'חוות דעת' שבשכונת גבעת משה, נכנסו בזה אחר זה גדולי התורה החברים במועצות המנחות את דרכן של המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, כשבראשות הכינוס יישבו מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה וכ"ק מרן האדמו"ר מגור.

הנציג הפוליטי הראשון שכובד לפתוח את הכינוס בדבריו, הוא יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, שאמר לרבנים: "כשבשלטון הבינו שהמועצות מתכנסות - התחילו לדבר אחרת. בחודש הקרוב לא יהיו עבודות בשבת. בהמשך, כל חוק עזר יהיה סמכות למשרד הפנים לאשר או לא".

ככככככככככככככ
כ"ק האדמו"ר מגור בהגעתו לכינוס ההיסטורי

לאחר דיון ממושך בין הרבנים, נקראו חברי הכנסת החרדיים לשוב ולהיכנס לחדר הישיבות של חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, כדי לענות על מספר שאלות שעלו במהלך הדיון ביניהם, לקראת פרסום החלטותיהם.

בעת הגעתו למקום הכינוס אמר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "כינוס המועצות זה ברכה להם, ברכה לעולם ובעיקר לנו. הנושא של שבת הוא נושא מאוד משמעותי. בשנים האחרונות היו עליות והיו מורדות".

"אנחנו ביקשנו לקבל הנחיות ולכן מתכנסות שלושת המועצות". עוד הודה גפני, כי לא ידונו בכינוס זה על מתווה הכותל אלא יעסקו בו בנושא השבת בלבד.

גפני בתדרוך לכלי התקשורת (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

ח"כ אורי מקלב, חבר 'ועדת הארבעה' (הח"כים החרדים שמונו לעקוב אחר נושא זה), אמר עם כניסתו: "הכינוס יעסוק בנושא השבת, נביא את הדברים בפני גדולי ישראל, ההתכנסות היא התכנסות של קודש על כבוד השבת, למנוע פגיעה בשבת, הנושא הפוליטי זה לא מרכז הדברים, אבל בוודאי תהיה לזה השפעה פוליטית".

"הממשלה כממשלה מצהירה כי היא מחוייבת לשבת. אנחנו לא ממליצים שום דבר לגדולי ישראל, אנחנו רק מציגים את הדברים, הנושא הוא לא אם מפרקים את הקואליציה".

מהכנס כזכור נעדרים מרנן גדולי הדור ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בשל חולשתם, אך הם שיגרו מסרים לאסיפה בידי אנשי אמונם.

חשיפת כינוס המועצות ההיסטורי

בכינוס ההיסטורי שדבר קיומו נחשף ב"כיכר השבת", צפויים ראשי המפלגות, השרים דרעי וליצמן וח"כ גפני, לדבר בפני גדולי התורה ולהציג בפניהם את הנתונים המצביעים על ההחרפה במגמת חילולי השבת בארץ הקודש לצד המגעים להגיע להסדר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו והנתונים שנאספו בידי 'ועדת הארבעה'.

נכדו של ח"כ גפני מתברך מפי האדמו"ר מגור (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר