מאבק השחקנים: לא למשחקי כדורגל בשבת

זמן קצר לפני שנתניהו מפרסם את החלטתו לגבי משחקי הכדורגל בשבת - מאמצם של שחקנים רבים המבקשים להיות עם משפחותיהם ביום הקדוש מגיע לשיא (אקטואליה, בארץ)

אסף ביננשטוק | כיכר השבת |
השחקן שיר צדק (צילום: עוז מועלם, ynet)

המאבק נמשך עד הסוף: הערב (חמישי) אמור להחליט ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר העבודה חיים כץ, אם להחריג את משחקי הכדורגל בשבת מחוק שעות עבודה ומנוחה.

כזכור, התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית עתרה לבג"ץ כדי למנוע את משחקי הכדורגל בשבת, וזה מצידו העביר את הכדור בחזרה לממשלה: או שתתקנו בחוק שהמשחקים מותרים או שתאכפו את החוק ותמנעו את משחקי הכדורגל בשבת.

בליגה השנייה, הלאומית, כבר נחתם הסכם למניעת המשחקים בשבת, אך בליגת העל השחקנים עדיין מחויבים לשחק בשבת - ומונעים מהם יום מנוחה כחוק. לא רק מהפן הדתי, גם שחקנים חילונים דורשים להפסיק את החובה לעבוד ביום השבת כדי שיהיו זכאים ליום שבתון בדיוק כמו כלל המשק.

בקבוצת הוואטסאפ "כדורגל למען השבת" התאחדו 250 שחקני כדורגל, גם מליגת העל ובכירים כמו חן עזרא, איתי שכטר ושיר צדק, כדי למנוע את המשחקים בשבת. הם נעזרים אחד בשני במקומות לינה כדי שיוכלו ללכת ברגל למשחקים, נעזרים בשאלות הלכתיות וכדו', אבל מעל הכל הם מתאחדים למטרה אחת: למנוע מראש הממשלה להתיר באופן סופי את משחקי הכדורגל בשבת.

כידוע, ביום השבת רק לארגוני חירום מותר לפעול, וזו גם הסיבה שבג"ץ הסכים לעתירה. כרגע, שחקני הכדורגל משליכים את יהבם על הח"כים מהמפלגות החרדיות כדי שיפעילו לחץ על ראש הממשלה למנוע את ההיתר שיגרום לחילול שבת המוני ואף יחייב אותם להתמודד עם הדילמה: פרנסה מול שמירת שבת.

שחקן בולט בשם אבי אבגי, שוערה של קובצת נצרת עלית מהליגה הלאומית, אומר כי השחקנים מצפים מהמפלגות החרדיות לעמוד במילתם למען השבת, וכמו שהם פועלים למען הפסקת עבודות הרכבת כך - על אחת כמה וכמה - עליהם למנוע את חילול השבת במשחקי הכדורגל: "ישנה אפשרות לזכות את הרבים" אומר אבגי, "המצב שונה היום: פעם היה רק שחקן או שניים ששמרו מסורת ושבת, אבל היום ישנם שחקנים רבים ובכירים שדורשים להפוך את המצב כדי להפסיק לחלל שבת".

איבגי מביא לראיה את קבוצת בית"ר ירושלים שקיבלה היתר מיוחד לא לשחק בשבת עקב דרישת הבעלים בשם הקהל: "אם התאחדות הכדורגל הסכימה והחריגה את בית"ר, אין סיבה שזה לא יהיה המצב אצל כל הקבוצות".

לקראת החלטת ראש הממשלה נשלח כזכור מכתב דחוף עם יותר מ-250 חתימות של שחקנים מליגת העל והליגה הלאומית, בו הם מבקשים מנתניהו שלא יכריח אותם להמשיך לשחק בשבת.

האם החכי"ם החרדים יעמדו מנגד ויאשרו לנתניהו ברגע האחרון את משחקי הכדורגל בשבת? האם ברגע האחרון יכולה להשתנות ההחלטה הדרמטית מאז קום המדינה בכך שיופסקו משחקי הכדורגל בשבת?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר