על רקע משבר הפליטים

עגבניות נזרקו לעברה של הקנצלרית מרקל

אנג'לה מרקל שנמצאת בעיצומה של מערכת בחירות ספגה מטח של עגבניות על בגדיה במהלך ביקור קמפיין בעיר היידלברג. המפגין מחה על מדיניות ההגירה של מרקל (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

גרמניה נערכת לבחירות כלליות שייערכו בסוף החודש ועל פי הסקרים הקנצלרית אנגלה מרקל מובילה בפער ניכר על פני היריבים, אך במהלך מסע הבחירות הגיעה הקנצלרית המכהנת לעיר היידלברג בכדי לנאום לקהל שנאסף, באמצע הנאום נזרקו לעברה עגבניות מתוך הקהל שפגעו בבגדיה, שלמזלה הרב היו אדומים, כך שהכתמים היו מורגשים פחות.

את העגבניות זרק מפגין שהיה חלק מהפגנה שנערכה במקום. המפגינים הביעו התנגדות למדיניות הממשלה שפותח דלתות בפני מהגרים ופליטים, דבר שהוביל לכניסתם של יותר ממיליון מבקשי מקלט, וצעקו לעבר מרקל "שקרנית" ו"צבועה".

מרקל שבדרך לקדנציה רביעית זכתה לפופולריות רבה שהחלה להישחק מאמצע 2015 על רקע מדיניות קבלת המהגרים שהנהיגה, כשמאותה עת מפלגתה של מרקל החלה לאבד גובה באופן עקבי בסקרים לטובת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfG) בראשות פראוקה פיטרי (Frauke Petry), שנוסדה רק שנתיים קודם לכן, אך זכתה לנסיקה מטאורית.

אמנם בבחירות שהתקיימו בשנת 2013 מפלגת AfG לא הצליחה להיכנס לבונדסטאג, אך מאז המפלגה נחלה הצלחות הן בבחירות לפרלמנט האירופי והן בבחירות המקומיות ברחבי גרמניה. נכון להיום, "אלטרנטיבה לגרמניה" מקבלת כ-13% תמיכה בסקרים, כשרוב העלייה, אם לא כולה, על חשבון מפלגתה של מרקל.

כמו בהולנד וצרפת, גרמניה הולכת לקבל פרלמנט מפולג יותר וניצי יותר ב-2017. מרקל, כנראה, תמשיך להחזיק בתפקיד הקנצלרית, אך ממשלתה תהיה מחושקת ומפולגת מתמיד. תחזית קודרת זו (על פי הסקרים לפחות) צפויה להשפיע רבות על מדיניותה העתידית של גרמניה בנושאים כמו המו"מ על ה-BREXIT, כמו גם הסדרי החוב העתידיים של יוון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר