התערבות משפטית

בית המשפט בספרד מונע מקטלוניה לפרוש

על פי החלטת בית המשפט שקיבל את בקשת הממשלה במדריד הושעה חוק משאל העם שהועבר בקטלוניה, משאל שהיה אמור לדון שוב בשאלת פרישה מספרד (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מצביע עם דגל קטלוניה (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט העליון של ספרד השעה אמש (ה') את החוק שאישר הפרלמנט בקטלוניה ושקובע כי יתקיים משאל עם על עצמאות החבל ב-1 באוקטובר. בית המשפט נתן את הפסיקה לבקשת השלטון המרכזי של ספרד, במדריד שמאד לא מעוניין שקטלוניה העשירה תפרוש מספרד.

הצעד של בית המשפט העליון היה די צפוי בעקבות הודעתו של ראש הממשלה, מריאנו ראחוי, כי הממשלה תפעל משפטית נגד החוק. ההשעיה שקבע בית המשפט תהיה בתוקף לחמישה חודשים, ובזמן הזה ידונו השופטים בעתיד משאל העם.

התנועה למען עצמאות קטלוניה טוענת שיש לתושבי החבל זכות להגדרה עצמית ושהזכות הזו עולה בחשיבותה על חוקיה של המדינה הספרדית.

התביעה בספרד הודיעה אתמול כי תדרוש להעמיד לדין חברים בפרלמנט הקטלוני בעקבות קידום משאל העם בפרלמנט. חוקת ספרד, שכוּננה ב-1987, קובעת כי ספרד אינה ניתנת לחלוקה אך בקטלוניה כבר כמה שנים יש קמפין נרחב לפרישתה מספרד על רקע מצבה הכלכלי של ספרד אל מול חבל הארץ המשגשג ובעל התרבות והשפה הנפרדים.

ראש ממשלת ספרד ראחוי אמר במסיבת עיתונאים: "ההצבעה הזו לא תתקיים לעולם. בערעור לבית המשפט העליון אנחנו מגינים על זכויותיהם של כל הספרדים וכל הקטלונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר