חילולי השבת

הגר"א יוסף פוסק: בשל חילולי השבת, אסור לנסוע ברכבת

רבה של חולון וחבר מועצת הרבנות הגאון רבי אברהם יוסף פוסק כי יש איסור להשתמש בקווי הרכבת בהם מבוצעות עבודות תוך כדי חילול שבת: "חוסר התחשבות מנימלית בקדושת השבת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אברהם יוסף (צילום: בן ציון שריף)

פסק דרמטי: הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית, פוסק הבוקר (שישי) כי יש איסור להשתמש ברכבת ישראל, שכן מדובר בהנאה מחילול שבת הנעשית לצורך הרבים, וכי כמעט בכל קווי הרכבת מתבצעות עבודות בשבת.

במהלך תוכניתו שאלות ותשובות ברדיו 'קול חי' נשאל הרב האם מותר לנסוע ברכבת, מאחר והבנייה שלה נעשית בשבת.

הגר"א יוסף השיב: "אפילו על בית כנסת, זו שאלה גדולה האם מותר להשתמש בבית כנסת שנבנה בשבת על ידי גויים. גם אם זה קבלן והשם של הקבלן מופיע בכניסה לאתר הבנייה, כתוב שם שכל בעלי המקצוע הם גויים. זה לא יעזור. בית כנסת שכזה אסור להתפלל בו, רק בדיעבד גדול גדול יש מקום בדיעבד להתפלל בו".

הרב תקף את רכבת ישראל: "קל וחומר ברכבת שנעשית בחוצפה, בחוסר התחשבות מנימלית בקדושת השבת. הציבור שומרי התורה והמצוות אולי הם ציבור יחסית מועט ולא כל כך גדול, אבל הציבור שאכפת להם מהשבת הוא גדול עשרות מונים מהציבור שמקפידים קלה כבחמורה, בועטים ומזלזלים בדבר שמאז קום המדינה היה קודש קודשים".

"השבת היא הסמל של היהדות" הוסיף הגר"א יוסף: "אם את זה מסירים, אז אפשר כבר לקרוא למדינה שלנו מדינה אחר, לא מדינת ישראל. המילה מדינת ישראל מאפיינת משהו מעם ישראל, והמינימום זו השבת".

רבה של חולון יצא בפסק דרמטי: "לעניות דעתי, אסור להשתמש בקווי הרכבת ששם פעלו בשבת ונראה לענ"ד שבכל הקווים עובדים בשבת, ולכן ספק רב אם יהיה מותר ליהודי שומר תורה ומצוות להשתמש בקווי הרכבת".

בסיום דבריו הוסיף הרב יוסף: "הדברים האלה לצערי לא עולים על השולחן של הפוסקים, לא באם לידיעת הציבור. לא יודעים עד כמה קדושת השבת חמורה שאסור להשתמש ממעשה השבת אם זה נעשה עבור הרבים לרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר