אבל בפוניבז'

המשגיח הגה"צ רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל

במהלך השבת הסתלק לגנזי מרומים בבית החולים שיבא בתל השומר, הגאון הצדיק רבי אליעזר גינבורג זכר צדיק לברכה, מנהלה הרוחני של ישיבת פוניבז׳. הלווייתו תצא הערב מהישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א גינזבורג (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר נסתלק לגנזי מרומים הגאון הצדיק רבי אליעזר גינבורג זצ״ל משגיח ישיבת פוניבז׳.

הגר״א גינזבורג, בן 68, התמוטט ביום רביעי האחרון, ובהוראת גדולי ישראל הציבור נקרא להתפלל ולעורר רחמי שמים לרפואתו.

כזכור, בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, הוחלט להוסיף את השם 'רפאל' לשמו של משגיח ישיבת פוניבז' הנערץ. לאחר מכן ניכר שיפור מה במצבו הרפואי, עם חיבורו למכונת ה"אקמו" שמסייעת לפעילות הלב.

הגר״א גינזבורג המשיך את מורשתו ודרך הנהגתו של סבו מרן המשגיח הגר"י לוינשטיין זצוק"ל. הוא למד בישיבת פוניבז', שם זכה לקרבתם של ראשי הישיבה שראו בו כבר אז כמי שעדיו לגדולות.

המשגיח זצ"ל בשיחה לתלמידיו בפוניבז' (צילום: בעריש פילמר)

לאחר שהתעלה במשך שנים ארוכות בלימוד בכל חלקי התורה, ובמיוחד בתורת המוסר, יצא שמו לתפארת והוא נלקח אחר כבוד לכהן כחתנו של הגאון הגרמ"ש ברמן זצוק"ל שכיהן כראש הישיבה.

הוא התמנה למשגיח בישיבה עוד בזמן ראשי הישיבה מרנן הגרא"מ שך הגרד פוברסקי ונשיאה הרב אברהם כהנמן זצ"ל, לאחר שזה האחרון נקרא בערב פסח לביתו של מרן הסטייפלער זצ"ל שם התבקש למנות את נכדו הגר"א גינזבורג זצ"ל למנהל רוחני בישיבה.

מאז מסר וועדים לבחורים ב'חדר המשגיח' הנמצא בסמיכות לעזרת הנשים בישיבה. על ההחלטה על מסירת שיחותיו ב'חדר השיעור כללי' הודיע ראש הישיבה מרן הגרי"ג אדלשטיין לפני מספר שנים.

לפני כעשור נפטרה ממחלה קשה רעייתו הרבנית הצדקנית ע״ה שעמדה לימינו במסירות רבה, אולם המשגיח ברוב צדקותו עודד את כל בני המשפחה והמשיך בעבודת ה' ובהרבצת מוסר לתלמידיו הרבים ביתר שאת.

ביום רביעי האחרון בשעות הבוקר סיים וועד נוסף לתלמידיו ב'עבודת האלול', ולאחר מכן לקה בלבו. כעת כאמור, עם צאת השבת, הגיעה הבשורה המרה על פטירתו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי לפני זמן קצר באו בני המשפחה לראש הישיבה מרן הגרי"ג אדלשטיין לשאול מתי לקיים את ההלוויה, והוא הפנה אותם למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - שהכריע כי היא תיערך הלילה כי "זוהי טובת הנפטר", כדבריו.

ההלוויה תצא בשעה 23:00 מהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק, בדרכה ל'בית החיים פוניבז'', שם ייטמן לצד רעייתו.

(צילום: בעריש פילמר)
המשגיח זצ''ל בשיחה לתלמידיו בפוניבז' (צילום: בעריש פילמר)
(צילום: בעריש פילמר)
הגדלה
(צילום: בעריש פילמר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר