"שרשרת המזון"

יאיר נתניהו פרסם קריקטורה - ועורר סערה

מכחיש שואה מוכר בארה"ב דווקא אהב את הקריקטורה שפרסם בנו של ראש הממשלה - בה נכרכים יחדיו מני נפתלי, אהוד ברק וג'ורג' סורוס - אך לא כך במערכת הפוליטית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר נתניהו (צילום: צביקה טישלר, ynet)

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שיתף קריקטורה בדף הפייסבוק שלו - ועורר סערה.

בקריקטורה שכותרתה "שרשרת המזון" נראה המיליארדר היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס, לצד איש-לטאה ודמות נוספת, ובהמשך נראים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם שטר לצדו, אלדד יניב מארגן ההפגנות בעד הרשעת אביו וכן העד בתיק המעונות - בגינה מואשמת כעת אמו - מני נפתלי עם "חמגשיות".

הפוסט עורר סערה רבה ברשתות החברתיות, מאחר וסורוס - מיליארדר ואיש שמאל מוכר - נרדף במדינת הונגריה מולדתו, ביו השאר על רקע היותו יהודי. גם הדמויות הנראות כלקוחות מקריקטורה אנטישמית הוסיפו לסערה.

בתגובה צייץ אהוד ברק: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

הקריקטורה הקיצונית (צילום מסך: מתוך הפחחסבוק של יאיר נתניהו)

מי שדווקא אהב את פרסום הקריקטורה, הוא פעיל הימין הקיצוני בארצות הברית דיוויד דיוק, שמוכר כמכחיש שואה ובעבר שימש כמנהיג הקו קלוקס קלאן (KKK), צייץ כי "בנו של נתניהו פרסם פוסט המרמז כי סורוס שולט בעולם".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מיהר להגיב: "יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל, כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה-KKK מסכים לה".

אך לא רק באופוזיציה, גם ח"כ מרב בן ארי (כולנו) גינתה בחריפות: "רק אל תבלבלו לי ותגידו לי שאני שמאלנית אם גיניתי את הפוסט העלוב הזה".

הערב פרסם יאיר נתניהו פוסט בוטה נוסף, בו השיב לתגובתו הקשה של אהוד ברק נגדו, וכך הוא כתב: "אני מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון (בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) כשהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב). הגיע הזמן לגריאטר, אהוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר