אחרי המועצות

רבני הדתי-לאומי לרוה"מ נתניהו: לא לתת יד לחילון השבת

אחרי כינוס המועצות גם בכירי רבני הציונות הדתית פנו במכתב לראש הממשלה על נושא חילול השבת. "לעתים נראה כאילו השבת במדינת ישראל הפכה לשק חבטות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב חיים דרוקמן (ארגון "חותם")

אחרי כינוס מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא השבת, גם רבני הציונות הדתית יוצאים בקריאה לשמור על סטטוס קוו ולא לחלן את השבת. את הפניה הפנו הרבנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה.

בפתח המכתב כותבים הרבנים: "יום השבת הוא אחד מערכי הרוח הנצחיים החרותים בכתב אלוקים על לוח לבנו ועומק נשמת עמנו. יום קדוש זה הינו אות פלא ייחודנו האלוקי וסם החיים של תקומתנו בארצנו, ומאז היותנו לעם במעמד הר סיני הוא מהווה את אחד מסימני ההיכר הבולטים לחיים יהודיים באשר הם. במשך כל שנות קיומו ידע עם ישראל לכבד את השבת ולשמור עליה מכל משמר לבל תתחלל".

על המכתב חתומים הרבנים הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו,הרב מיכה הלוי, הרב ישעיהו מייטליס, הרב מרדכי נגארי והרב אריה שטרן.

הרבנים פונים לרוה"מ והשרים ומתלוננים: "והנה, בימים אלו נראה לעיתים כאילו השבת במדינת ישראל הפכה לשק חבטות. גורמים שונים מנסים לפגוע בקדושתה של השבת על ידי ניסיונות לפתיחת בתי עסקים, קידום תחבורה ציבורית ועתה מתן לגיטימציה ממשלתית רשמית לקיום משחקי כדורגל בשבת".

"רעיונות אלו, שתכליתם לתת גושפנקא חוקית לחילולי שבת המוניים ברחובה של עיר, רומסים ברגל גסה את כל הקדוש והיקר בישראל" קובעים רבני הציונות הדתית.

לדבריהם: "השבת היא אחת מאושיות קיומנו כעם ה', היא זאת ששומרת עלינו לבל תיטשטש זהותנו היהודית, והיא זאת שבזכותה אנו הולכים ונגאלים, וכיצד יעלה על הדעת שמדינת ישראל תפגע במו ידיה באחד מצינורות החיים המרכזיים שלה?".

בסיום המכתב מבקשים הרבנים מראש הממשלה והשרים: "אל תתנו יד לחילון השבת!. הסירו את השבת מדיון ומחלוקת, חזקו את מעמד השבת בחיינו הציבוריים והרימו את קרנה בישראל, כי בנפשנו הדבר!".

את המכתב חותמים הרבנים: "מאז ומעולם השבת איחדה סביבה את עם ישראל בקדושה ובשמחה וראוי שכך תשמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר