החזון: השתלבות המגזר החרדי בגורמי השפעה

כחלק ממגמת השינוי הניכרת לאחרונה בשדרוג תעסוקת חרדים, התקיימו במהלך השבוע האחרון חמישה כנסי חשיפה ליוזמה חדשנית המשותפת לקרן ק.מ.ח., נציבות שירות המדינה ומשרד העבודה והרווחה: תוכנית 'משפיעים' שמטרתה לבנות עתודה חרדית מצטיינת, על ידי שילוב חרדים בתפקידים משמעותיים בשירות המדינה ובשלטון המקומי (כלכלה, שיווקי)

השתלבות המגזר החרדי בגורמי השפעה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המגזר החרדי מתקדם לעמדות השפעה במגוון תפקידי מפתח בשירות המדינה. הזדמנות יוצאת דופן בתוכנית חדשנית ייעודית ומותאמת לחרדים.

לקראת סגירת המכרז הראשון של תוכנית 'משפיעים' המיועד לגברים חרדים, עברו כבר יותר ממאה משתתפים את שלב הסינון הראשוני והגישו מועמדות לתכנית.

רונן קוטין, מנהל תוכנית 'משפיעים', בראיון על המיזם החדש, כשמאחוריו שנות ניסיון רבות בתפקידים ניהוליים בתוכניות מצוינות כמו תוכנית "צוערים לשרות המדינה". לשיחה מצטרף גם אלי מורגנשטרן, עובד שירות המדינה באגף תקציבים במשרד האוצר. יחד הם מבקשים לעמוד על מהות התוכנית, ועל ההזדמנויות הטמונות בה.

תוכנית משפיעים קמה בעקבות החלטת הממשלה לפעול לשילוב הציבור החרדי בשירות המדינה. מה הוביל את הממשלה להחלטה?

"בשנים האחרונות התפתח פרויקט בשם 'עתודות לישראל'", משיב קוטין. "פרויקט לאומי אסטרטגי המתמקד בשיפור מגזר משרתי הציבור. הפרויקט הזה, כמו גם תכניות הצוערים שקמו בעקבותיו, שואף להביא לשגשוג השירות הציבורי על ידי פיתוח עתודה ניהולית מקצועית- ישנם כמיליון מועסקים במגזר הציבורי, מתוכם כ- 10,000 נושאים תפקידים בכירים בעמדות השפעה משמעותיות, כשלחרדים בכל זה - אחוז ייצוג נמוך מאוד. לאור המודעת הגוברת לחשיבות תעסוקת חרדים איכותית, רואה המדינה עתיד בשילוב החרדים בשירות המדינה ובשלטון המקומי, שהם לב לבו של המגזר הציבורי".

מורגנשטרן מחדד את דבריו של קוטין ומבהיר: "התכנית הזו נועדה להביא לשינוי משמעותי, שילוב אנשי מקצוע חרדים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי, יתרום לשיפור בקבלת ההחלטות, לא רק בסוגיות הקשורות לחברה החרדית, אלא גם בסוגיות מקצועיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית,

כיצד מוגשמת תוכנית ייחודית כזו?

קוטין מפרט על התוכנית והקריטריונים: "התוכנית מיועדת לחרדים בעלי תואר ראשון, שסיימו לימודים לתואר בשנים האחרונות. קהל היעד שלנו הם אנשים בעלי מוטיבציה גבוהה ללמידה ועשיה, עם להט פנימי ואידיאל אמיתי להשפיע ולעשות למען הציבור".

"בשנה הקרובה יפתחו שני מחזורים של התוכנית העשויה להכיל עד 50 משתתפים, מחציתם גברים ומחציתם נשים, שיגויסו כעובדי מדינה. לאחר הכשרה ייעודית במשך שישה חודשים בשכר מלא, ישולבו עמיתי התכנית בעבודה בשירות המדינה ובשלטון המקומי בהתחייבות לשנתיים לפחות. חשוב לציין כי במסגרת התוכנית הבוגרים ישולבו בתפקידי מפתח משמעותיים בדרגי כניסה, ועם הכשרה מתאימה ומצוינות אישית גבוהה מצידם, הסיכויים להמשיך את העבודה בשירות המדינה ולהתקדם לתפקידים בכירים הם סיכויים גבוהים".

אלי מורגנשטרן. צילום: יחצ
רונן קוטין. צילום: יחצ

עבודה בשירות המדינה אינה מוכרת מספיק בקרב המגזר החרדי. מהן הסיבות שהמגזר יעדיף אותן?

אלי מורגנשטרן, שהתלבט בבחירה בין עבודה בשירות הציבורי לבין עבודה במגזר הפרטי הנחשב למתגמל יותר, בחר לבסוף בשירות הציבורי: "גיליתי ששירות המדינה הוא עולם של הזדמנויות להכיר אנשים ממגוון תחומים ועיסוקים, ליזום שיתופי פעולה ובעיקר להיות מעורב בקבלת החלטות בעלות השפעה משמעותית. בשבילי העבודה אינה רק מקור פרנסה, אלא גם המקום לעשיה ציבורית נרחבת, בתרומה משמעותית למען הכלל".

"יש כאן שער כניסה יוצא דופן", אומר מורגנשטרן. "מהיכרות עם בוגרי התוכניות המקבילות, אני רואה חשיבות רבה בהצלחת תוכנית 'משפיעים'. זו ההזדמנות להצטרף לקבוצה הייחודית של עובדי מדינה בעלי תחושת שליחות ואחריות, המבקשים להביא את המצוינות לתוך השירות הציבורי. זהו הזמן הנכון להצטרף למכרז ולהשפיע".

"זאת נקודת מוצא מדהימה להשתלבות בעשייה", מוסיף קוטין. "ללא התוכנית, על מנת להשתלב בשירות המדינה יש להשתתף במכרזים פומביים שהסיכויים לזכות בהם הם נמוכים. התכנית מאפשרת כניסה ישירה למשרות ייעודיות בעמדות מפתח בדרגי כניסה בשירותי רווחה, חינוך, תחבורה ועוד, בהם לכל החלטה ישנה משמעות אדירה כלפי ציבור שלם, ולהיות חלק מזה- זה לקום בבוקר ולדעת שיש לעשיה שלך חשיבות מהותית.

"בהמשך הדרך יוכלו בוגרי התכנית להתמודד גם על מכרזים פנימיים ובין משרדיים ובכך יגבר באופן משמעותי הסיכוי שלהם להתקדם ולזכות בתפקידים נבחרים. זהו כרטיס כניסה מצוין לשרות המדינה ולשלטון המקומי".

לסיום, מבקש קוטין להזכיר כי נותרו ימים בודדים לסגירת המכרז של המחזור הראשון בתוכנית, ובוגרי תואר ראשון מוזמנים להציע את מועמדותם לתוכנית.

תוכן הכתבה באדיבות: רחל סרולוביץ

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר