ה'אירמה' המאיימת

ההוריקן החל להכות בפלורידה: "עלול למחוק אזורים שלמים"

בשעות האחרונות פגשו איי הקיז של פלורידה בסופת ההוריקן המאיימת בהמשך על מיאמי וטמפה שבמדינה. כחצי מיליון אנשים מוגדרים נכון לעכשיו כ"מנותקי חשמל" (חדשות, עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טיסה של "ציידי הוריקנים", העוקבים מקרוב אחר כיוון ה'אירמה' (צילום מסך: מתוך NOAA בפייסבוק)

לפני כשעה הגיעה הוריקן 'אירמה' אל מדינת פלורידה בארה"ב, ולפי הודעת החזאים המקומיים, טבעת העננים המביאה איתה גשם כבד ורוחות אדירות הגיעה לאיי הקיז התחתונים של המדינה.

קבוצת האיים הללו הממוקמים בקצה הדרום-מזרחי של ארה"ב, כבר סבלה ממזג אויר סוער מהסופה כשזו הגיעה מול חופיה לפני מספר שעות. כעת מכה שם הסופה במלוא העוצמה.

מושל פלורידה ריק סקוט אמר היום כי "הגלים הגבוהים כתוצאה מהוריקן 'אירמה' עלולים למחוק חלקים שלמים במדינה". הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום בארצות הברית הודיעה כי "ההתקדמות של ההוריקן לכיוון מערב זה התסריט הגרוע ביותר עבור כמה אזורים בפלורידה".

ראשונים הרגישו את הסופה תושבי קי ווסט שבפלורידה, העיר הדרומית ביותר בארה"ב. קודם לכן, בלילה, הודיעו חזאים כי רוחות עזות וסופות טורנדו המבשרות על בואו של ההוריקן פקדו את חופי המדינה. הבוקר, אחרי שעזבה את קובה, התעצמה 'אירמה', וכעת היא מוגדרת שוב בדרגה 4 מתוך 5. היא נושאת רוחות שמהירותן 210 קמ"ש.

בתוך שעות מעטות עלה מספרם של המנותקים מחשמל בפלורידה מ-170 אלף ל-490 אלף, ובמיאמי ביץ' כבר דווח על שטפונות. מנשבות בה רוחות במהירות 95 קמ"ש, וכתבים מדווחים שקשה לעמוד בחוץ ולשמור על יציבות. הרשויות במיאמי ביץ' הודיעו כי בשל הרוחות העזות צוותי ההצלה שלהן אינם יכולים מעתה לסייע למי שזקוקים לעזרה. בפלורידה כבר דווח על הרוג אחד בסופה – נהג משאית שנסע ברוחות העזות.

אתרים רבים ברחבי פלורידה נסגרו בשל ההוריקן, בהם פארק השעשועים המפורסם 'דיסני וורלד', הסמוך לאורלנדו. תיירים רבים הגיעו למקום כבר אתמול כדי להספיק לבקר באתר. לפני הגעתה לקובה ולארה"ב פגעה הסופה 'אירמה' בכמה מהאיים הקריביים וזרעה בהם הרס גדול. לפחות 25 בני אדם נהרגו שם.

עם זאת, בשל שינוי קל במסלול הסופה ייתכן שהיא לא תפגע פגיעה ישירה בטמפה ובמיאמי, וכך ייחסך מהן הנזק האיום מפניו מתריעים החזאים בימים האחרונים. במקומן עלולה העיר סיינט פטרסבורג, בה מספר תושבים נמוך משמעותית ממיאמי וטמפה, לספוג פגיעה ישירה.

בהמשך היום צפויה הסופה לעבור ליד קו החוף המערבי של פלורידה ומחר בבוקר היא אמורה לחלוף ליד טמפה. ההערכה העדכנית היא שעד אז היא תיחלש מעט ותהפוך להוריקן בדרגה 3, וכשהיא תגיע מחר בערב לוולדוסטה היא כבר תהיה בדרגה 1.

כזכור, אמש פרסם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תיעוד מישיבה שקיים לקראת בוא ההוריקן וכתב: "משמר החופים, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום וכל אנשי הממשל האמיצים מוכנים. הנה מגיעה 'אירמה', שאלוהים יברך את כולם!". מושל פלורידה, ריק סקוט, הפציר שוב ושוב בתושבים: "זהו הסיכוי האחרון להחליט החלטה נכונה. עכשיו זה הזמן ללכת, תתפנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר