מיליונים ללא חשמל

דונלד טראמפ הכריז על חלקים מפלורידה "אזור מוכה אסון"

בעקבות הסופה האדירה שהכתה בפלורידה הביאה למותם של שלושה בני אדם ולהצפות אדירות שהותירו מיליונים ללא זרם החשמל הכריז טראמפ על "אזור מוכה אסון" לצורך המשאבים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

הסופה אירמה הכתה בעוצמה רבה בפלורידה ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (ב') על "אזור מוכה אסון" בפלורידה כדי לספק סיוע חירום למדינה שנפגעה על ידי ההוריקן. משמעות ההכרזה היא סיוע פדרלי לעסקים ולבעלי בתים שנפגעו באסון וכן סיוע לפלורידה בכיסוי הוצאות פינוי התושבים ופינוי ההריסות.

הסופה הותירה הרס רב בפלורידה לאחר שזרעה חורבן באיים הקריביים שבהם נמנו ויותר מ-20 הרוגים. בפלורידה יש אמנם רק שלושה הרוגים, אך מיליונים נותרו ללא חשמל. העיר מיאמי הוצפה בעקבות הסופה העזה ו-1.8 מיליון בתים ובתי עסק נמצאים ללא חשמל ובפלורידה כולה יותר משלושה מיליון נמצאים בחשכה. ערים נוספות הוצפו בסערה.

"התדריך שקיבלנו בקמפ דיוויד בבירור גרם לנשיא לדאוג מאוד מהשפעת הסופה הזו שמתקדמת במעלה החוף המערבי", אמר סגן הנשיא מייק פנס במהלך ביקור במטה של הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) בוושינגטון ביחד עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, שר המסחר ווילבר רוס, התובע הכללי ג'ף סשנס ושר הבריאות תום פרייס. "לאן שיילך הוריקן 'אירמה' אנחנו נהיה שם ראשונים", אמר פנס. "אנחנו נהיה שם עם משאבים ועם תמיכה כדי להציל חיים ולעזור להתאושש ולבנות מחדש את המדינות הללו והקהילות הללו".

טראמפ שוחח במהלך סוף השבוע עם מושלי המדינות פלורידה, אלבמה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וטנסי בשעה שהוריקן "אירמה" עשה את דרכו מפלורידה קייז מערבה לחוף המפרץ וצפונה. "הנשיא עוקב אחר הסערה הזו 24/7", אמר סגן הנשיא האמריקני פנס, וקרא לתושבים שנמצאים במסלול של "אירמה" להקשיב להוראות גורמי הממשל המקומיים. "האנשים בדרום פלורידה, האנשים במדינה כולה צריכים לדעת: אנחנו אתכם".

טראמפ כינה אתמול את ההוריקן "מפלצת גדולה" ואמר שהוא רוצה לבקר בפלורידה בקרוב מאוד ושיבח את רשויות החירום על מאמציהן להגן על האנשים. "החדשות הרעות הן שמדובר במפלצת גדולה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן והוסיף שהנזק מהסערה עלול להיות גבוה ביותר. "כרגע מה שמדאיג אותנו זה חיי אדם ולא עלויות", אמר הנשיא האמריקני לאחר שובו מקמפ דיוויד, המעון הנשיאותי במרילנד שממנו פיקח על הסערה ונפגש עם שרי הקבינט שלו.

טראמפ אמר שמסלול ההוריקן לכיוון חופה המערבי של פלורידה משמעותו שהיא עשויה להיות פחות הרסנית ממה שחשבו שתהיה. לדבריו, השעות הקרובות יהיו קריטיות. "אני מקווה שאין יותר מדי אנשים במסלול", הוא אמר. "אתם לא רוצים להיות במסלול הזה".

טראמפ אמר שמשמר החופים האמריקני היה הרואי ושסוכנות FEMA עושה עבודה טובה בסיוע לתיאום התגובה של המדינות. הוא הוסיף, עם זאת, ש"אני חושב שהחלק הקשה מתחיל עכשיו".

טראמפ הכריז אתמול על פוארטו כאזור אסון והרחיב את המשאבים הפדרליים לאיי הבתולה האמריקניים אחרי שנפגעו על ידי הסופה העזה. מנהל FEMA ברוק לונג אמר שהטריטוריות בקריביים שנמצאות בשליטת ארה"ב סובלות מהפסקות חשמל מסיביות, והוסיף שפעולות החילוץ וההצלה מתעכבות וייצאו לפועל אחרי שהוריקן "חוסה" יעבור באזור.

המרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב הודיע הלילה כי סופת ההוריקן "אירמה" נחלשה לדרגה 2. מהמרכז נמסר כי הרוחות נעות במהירות של כ-175 קמ"ש ושהסופה עדיין מהווה סכנה גדולה. עין הסערה עברה את העיר נייפלס והיא הגיעה אל פורט מיירס. היום היא אמורה לחלוף ליד טמפה וסיינט פטרסבורג, שתי ערים שמאוכלסות במאות אלפי תושבים.

כ-6.5 מיליון בני אדם, כשליש מאוכלוסיית פלורידה, קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם באזור דרום המדינה. הרשויות המקומיות הזהירו מפני הרוחות העזות והצפות בגובה של עד 4.6 מטרים באזור.

"יש איום חמור בהתגברות הסערה ובהצפות לאורך כל החוף המערבי של פלורידה", אמר מושל המדינה ריק סקוט במסיבת עיתונאים. "זהו מצב מסכן חיים". סקוט אמר גם כי "הגלים הגבוהים כתוצאה מהוריקן 'אירמה' עלולים למחוק חלקים שלמים במדינה". בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר סקוט כי הוא מודאג מאוד מהמצב בחופה המערבי של המדינה לקראת הגעת ההוריקן. עוד הוסיף כי הנשיא טראמפ התחייב לספק את כל הסיוע שיידרש לשיקום הנזקים. "התפללו, התפללו למען כולם בפלורידה", אמר המושל בשעה ש-116 אלף תושבים של המדינה נמצאים במקלטים. סוכנות FEMA הודיעה גם ש"ההתקדמות של ההוריקן לכיוון מערב זה התסריט הגרוע ביותר עבור כמה אזורים בפלורידה".

רשויות החירום של ארה"ב יצטרכו להתמודד עם מזג האוויר על תוצאותיו הקשות כשהחשש הוא שעוד סופות לפנינו שכן זו רק תחילתה של עונת ההוריקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר