סוף טוב לסאגת התפילין

ראש העיר הרצליה נפגש עם חב"ד והניח תפילין: "אי הבנה"

סוף טוב לפרשה המקוממת: ראש העיר הרצליה משה פדלון נפגש בצהריים עם שליח חב"ד בהרצליה הרב רלי הלפרין והניח תפילין במשרדו. במהלך הפגישה יושרו ההדורים. כל הפרטים (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ראש העיר הרצליה מניח תפילין (צילום: באדיבות המצלם)

סוף טוב לסאגת התפילין בהרצליה: ראש העיר משה פדלון הגיע בצהריים (שני) לבית חב"ד המרכזי בעיר, בראשות הרב רלי הלפרין, כשהוא מלווה בסגניתו ומ"מ גב' מאיה כץ, יו"ר ש"ס מר משה ועקנין, חבר הנהלת העירייה וסגן ראש העיר לשעבר צבי וייס ועוזריו האישיים.

לדברי כמה מהמשתתפים במפגש, ראש העיר הודיע על ביטול הקנס והסביר שהיתה אי הבנה. "ראש העיר הביע את צערו ולקח באומץ אחריות על העניין, הכריז שהוא מוקיר את פעילות חב"ד והעומד בראשה ומברך על המשך הפעילות ברחבי העיר עד עתה", סיפר אחד המשתתפים.

במהלך המפגש, הציע הרב הלפרין לראש העיר להניח תפילין וזה מצדו שמח על ההזדמנות לקיים את המצווה. לאחר מכן אף כתב פ"נ (פידיון נפש) לרבי מליובאוויטש.

הרב הלפרין בירך את ראש העיר בהמשך הצלחה והודה לו על פועלו הרב למען כל תושבי העיר ללא יוצא מן הכלל.

המפגש החם והלבבי נחתם בחיבוק בין ראש העיר לרב הלפרין.

כזכור, ביום שישי שעבר, הרב יוסף יצחק אמיתי, משלוחי חב"ד בעיר, שהניח תפילין לעוברים ושבים ברחובות הרצליה הופתע כאשר נקנס ב-730 ש"ח על ידי פקחי העירייה.

שני הפקחים שהגיעו למקום דרשו ממנו לסגור את הדוכן שבו הוא מניח תפילין באופן קבוע לעוברים ושבים. לאחר שסירב להתפנות מהמקום הודיעו לו הפקחים כי הם קונסים אותו בסכום של 730 שקל, כשהוא מוגדר 'מפגע'.

בקנס נכתב כי המפקח דרש סילוק מפגע, וכי הבחור התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין אך לא הסכים להתקפל מהמקום. עוד נכתב בדו"ח הערה שמקומה בספרות אנטישמית: "כמו כן מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין".

רק לאחר הגעת המשטרה למקום נאלץ החסיד לתת את תעודת הזהות שלו לשוטרים ששיתפו פעולה עם הפקחים. הסיפור המקומם מעורר תגובות נסערות כשגם חברי כנסת הביעו כבר את זעמם על המקרה החמור. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב: "לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעירייה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו".
רבים ברשת הציעו לשלם במקומו את הקנס תמורת חלק במצווה או לייצג אותו חינם בבית המשפט.
מהעירייה נמסר בתחילה בתגובה: "חובתה של עיריית הרצליה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב"ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב".
אך לאחר הלחץ התקשורתי הכבד הודיע ראש עיריית הרצליה משה פדלון לח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "הדו"ח שניתן לשליח חב"ד שהניח לאנשים תפילין בסך 750- יבוטל לאחר שיוגש בקשת ערעור".

כמו כן, הבהיר ראש העיר שאין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד ויפעל בתיאום עם שליחי חב"ד להסדרת הדוכנים להנחת תפילין ברחבי העיר מבלי לפגוע בשגרת חיי התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר