מחקר: השימוש בסיגריות אלקטרוניות מסוכן

חשבתם שעישון סיגריה אלקטרונית איננו פוגע בבריאות? מחקר חדש קובע: כי היא עלולה להגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה, להתקפי לב, לשבץ ואף לטרשת עורקים (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שהתפרסם קובע כי גם הסיגריה האלקטרונית מסוכנת לבריאות. המחקר מתייחס לסיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין, שתופסות את נפח השוק העיקרי בתחום הסיגריות האלקטרוניות. אנשים רבים, שמעשנים את הסיגריות הללו, חושבים שהן אינן מזיקות לבריאות ורואים בהן מעין מוצר סטרילי, בעיקר משום שהן אינן מכילות טבק ומשום שהן עשויות מפלסטיק וללא אש חיה.

אבל מחקר שנערך בשוודיה, אשר ממצאיו פורסמו אתמול בעיתון הבריטי "הגרדיאן", מצביע על כך שעישון סיגריות אלקטרוניות מסוכן לבריאות לא פחות מסיגריה רגילה. הנבדקים במחקר לא השתמשו מעולם בסיגריות אלקטרוניות. הם נדרשו לעשן סיגריה אלקטרונית המכילה ניקוטין. לאחר 30 דקות עישון נרשמה עלייה משמעותית בלחץ הדם שלהם, בקצב הלב ובקשיחות העורקים. בקרב נבדקים שעישנו סיגריה אלקטרונית ללא ניקוטין לא נרשמו כל תוצאות חריגות.

ד"ר מגנוס לונדבק מאוניברסיטת שטוקהולם בשוודיה אמר: "מספר המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות עלה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. הן נתפסות על ידי הציבור הרחב כבלתי מזיקות, וזה ממש לא נכון. התוצאות אכן ראשוניות, אבל המחקר מצא עלייה משמעותית בקצב הלב ובלחץ הדם בקרב מעשני סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין. גם נוקשות העורקים שלהם גדלה בערך פי שלושה". עורכי המחקר מעריכים כי עישון עקבי של סיגריות אלקטרוניות עם ניקוטין עלול לגרום בטווח הארוך לבעיות בריאות קשות.

משרד הבריאות בישראל החליט בעבר להתיר עישון סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין בשטחים ציבוריים, בניגוד לנהוג בסיגריות רגילות. אלא שלפני ארבעה חודשים הודיע המשרד לבית־המשפט כי הוא נסוג מהחלטתו וכי יאסור על שימוש בסיגריה אלקטרונית בדומה לסיגריה רגילה.

האגודה למלחמה בסרטן פירסמה בשנה שעברה נייר עמדה בנושא סיגריות אלקטרוניות ובו נטען כי "אין הוכחות מדעיות מוצקות ליכולתן לסייע בגמילה, ויתרה מכך, הן אף מעודדת עישון במקום למגר אותו". באגודה טוענים כי מחקרים בעולם מצביעים כי במדינות שבהן הסיגריה האלקטרונית נפוצה, זינק מספר המעשנים משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר