מחפשים בים

גולש חרדי שרגלו נקטעה ב'התבודדות': "תעזרו לי למצוא רגל חדשה"

לפני כשנה וחצי יצא נחמן ל'התבודדות', נפל לבור ואיבד את רגלו; לפני שבוע הוא איבד את ה'פרוטזה' שהותקנה לו במקומה, במהלך גלישה בים - כעת הוא פונה לגולשי "כיכר השבת" לעזרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נחמן, מאושר לאחר התקנת הפרוטזה - שכעת אבדה לו (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

נחמן בלולו, יהודי חרדי תושב בת ים, הינו גלשן מקצועי. כמוהו ישנם עוד גולשי גלים רבים בישראל, אך פרט אחד "קטנטן" מייחד אותו: הוא עושה זאת כשפרוטזה משמשת לו כרגל ימנית במקום זו המקורית שנקטעה לו.

מאז יום חמישי האחרון חש נחמן "כאילו הרגל נקטעה לי בפעם השניה", כדבריו בראיון ל"כיכר השבת", מאחר ואז היא נפלה לו במים ונאבדה. את כל תקוותו הוא תולה כעת בחיפושים אחרי הפרוטזה היקרה, שהחלו השבוע ויתגברו הערב (רביעי) בעזרת זק"א.

סיפור חייו של נחמן (42) הוא מרתק וייחודי: בגיל 20 הוא חזר בתשובה והיה לתלמידו של הרב מיכאל לסרי, אך הוא המשיך גם לאחר מכן בתחביבו שהפך למקצוע של ממש - גלישת גלים.

נחמן בגלישה

המפנה הנוסף והדרמטי בחייו אירע לפני כשנה וחצי, בשעות הבוקר של כ"ט ניסן תשע"ו, כשיצא להתבודד כהרגלו ואורח חייו כחסיד ברסלב, ליד ראשון לציון. ללא ששם לב, נפל נחמן לפתע, בתחילת ההתבודדות, לתוך בור בעומק של כמטר אחד.

"הרגל הסתובבה לי בצורה מסוימת, ושורש של עץ כנראה נתקע בתוך העקב שלה. היא פשוט נקטעה, עם העצמות", הוא מתאר ל"כיכר השבת". "גררתי את עצמי החוצה מהבור, ואחר כך לאורך עשרות מטרים, עד שעוברי אורח ראו אותי והזעיקו אמבולנס".

אך הסיוט היה רק בתחילתו: "בבית החולים אבחנו שבגלל הגרירה של הרגל, היא זוהמה באופן קשה, וחייבים לקטוע אותה. גם הרב פירר מ'עזרה למרפא' הסכים עם זה, וזה באמת מה שעשו לי בחורף האחרון. מהשוק ולמטה - רגל ימין שלי נקטעה לחלוטין".

איך הצלחת להמשיך בחייך לאחר מכן?

"לא התייאשתי. יש לי כוחות נפש גדולים, ופניתי לאופציה של התקנת רגל פרוטזה (תותבת), בהתחלה משהו זמני ואחר כך פרוטזה מקצועית ויקרה. עם ה"רגל" החדשה המשכתי הלאה - בקושי רב - בכל מה שהייתי רגיל עוד קודם, כולל הגלישה".

המתקן הזמני עליו עומד נחמן עכשיו

ומה גרם לך לאבד אותה?

"ביום חמישי האחרון עף גלשן של חבר שלי, שגלש איתי, ונחת על הרגל המחוברת - בדיוק על הכפתור שלחיצה עליו משחררת את הפרוטזה ממקומה, והיא מיד נפלה למי הים. באותו רגע הרגשתי כאילו שוב נקטעה לי הרגל, הרגשה נוראה ואיומה".

השבוע, ביום ראשון, החלו החיפושים בעזרת יהודי יקר שקוראים לו אבי סיטבון, גולש כמוני, אבל עדיין נדרשת לי עזרה רבה. או כספית - אם הרגל שעולה כ-30 אלף ש"ח לא תימצא - או בחיפושים עצמם שאנשי זק"א מתכננים הערב להצטרף אליהם.

לעזרה כספית, ממי שמעוניין ויכול - ניתן להתקשר למספר הטלפון 052-3594254.

נחמן קופץ עם הרגל האבודה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר