יותר מידי קנגורו? האוסטרלים יאכלו אותם

התרבות אדירה של חיות הכיס החמודות אך ההרסניות גורמת למומחים ולבעלי החוות באוסטרליה לקרוא לאוסטרלים לצורך בשר קנגורו לאכילה כדי להביא לצמצום האוכלוסייה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הקנגורו סמלה של אוסטרליה נחשב לחיה מוגנת ביבשת הקטנה אך אוכלוסיית הקנגורואים הולכת וגדלה בקצב מסחרר והיא מתקרבת כבר ל-50 מיליון - פי שניים מאוכלוסיית המדינה, שעומדת על 24 מיליון איש בלבד. לנוכח המצב ממליצים מומחים לאזרחי המדינה לאכול בשר קנגורו כדי למנוע פגיעה בבני האדם, בחיות אחרות ובמערכות אקולוגיות.

רשת החדשות הבריטית BBC דיווחה אתמול (ב') שלפי נתוני ממשלת אוסטרליה היו במדינה ב-2016 כ-45 מיליון קנגורואים. ב-2010 עמד מספרן של חיות הכיס על 27 מיליון בלבד, אלא שגשמים רבים שירדו באזור הובילו לשפע של מזון ולהתרבות של הקנגורואים בקצב מהיר במיוחד שיוצר איום ממשי על יבולים ועל חיות אחרות. הם גורמים נזק לגדרות, מתחרים עם בעלי חיים אחרים על מזון ומים ורומסים יבולים. כמו כן, לא פעם נרשמו מקרים של התנהגות אלימה של קנגורואים כלפי בני אדם באזורים ציבוריים.

הסיבה לכך שגם בעלי חוות הצטרפו למומחים הקוראים לאכול בשר קנגורו היא שרבים מהם הפכו לקורבנות של חיות הכיס, שגורמות לנזק בשטחי המרעה שבבעלותם. כיום, באוסטרליה יש תקנות מחמירות נגד הרג קנגורו על ידי בני אדם. לכל מדינה יש מכסות נוקשות להענקת רישיונות ירי בחיות הכיס למטרות מסחריות, ולכך יש להוסיף את העובדה שמחירי הבשר אינם רווחיים ואין יותר מדי ביקוש אליו בשוק.

באופן מעניין בשר הקנגורו נחשב למעדן במדינות רבות, כגון גרמניה, רוסיה, צרפת ובלגיה. אך באוסטרליה, בה הקנגורו מופיע אפילו על סמלי הצבא, "סטייק קנגורו" נחשב להעלבה, לא למזון גורמה בעיקר בשל סימליותו כך שהמהלך הוא דרמטי במיוחד עבור האוסטרלים.

פרופ' דיוויד פאטון מאוניברסיטת אדלייד אמר לרשת ABC האוסטרלית שאנשים צריכים לתמוך בהריגת קנגורואים ובאכילתם כדי להגן על הסביבה האקולוגית במדינה ולעצור את התופעה של פגרי חיות הכיס שנרקבים. "זו לא אשמת הקנגורואים שהם משגשגים", הוא אמר והפנה אצבע מאשימה לעבר בני האדם, שלא מנעו מוקדם יותר את התרבותם המסחררת של חיות הכיס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר