זו 'הרשימה השחורה' של העסקים הפועלים בשטחים

בסוף השנה, תפרסם מועצת זכויות אדם של האו"ם את "הרשימה השחורה" של העסקים הפועלים ביהודה ושומרון. בארה"ב ובירושלים פועלים למנוע את פרסומה. חלקים מהרשימה פורסמו הערב בחדשות 2 (חדשות, בארץ)

האו"ם (צילום: סיה פאק, האו"ם)

מועצת זכויות האדם של האו"ם תפרסם בסוף השנה את רשימת החברות שפועלת בישראל מעבר לקו הירוק - גם במזרח ירושלים ורמת הגולן, זאת למרות הלחץ שמפעילות ארצות הברית וישראל על המועצה בעניין.

בחדשות 2 פורסם הערב (שלישי) כי משרד החוץ בירושלים קיבל בימים האחרונים את הרשימה השחורה הצפויה להתפרסם הכוללת את: טבע, בנק הפועלים, בנק לאומי, בזק, אלביט, קוקה קולה, אפריקה-ישראל, IDB, אגד, מקורות ונטפים, בנוסף הכניסו באו"ם גם חברות אמריקניות הפועלות בישראל דוגמת Airbnb, TripAdvisor, Caterpillar.

הוויכוח אם לפרסם את הרשימה, שהוגדרה 'הרשימה השחורה', עורר זעם רב בארה"ב והשגרירה האמריקנית לאו"ם ניקי היילי נלחמה בכדי למנוע את הפרסום, בעבר אמרה היילי כי אם הרשימה תפורסם ארה"ב תפסיק את התמיכה הכספית של המועצה ואולי אף תפרוש מחברותה בה.

נציב זכויות האדם של האו"ם זאיד ראאד אל-חוסיין הודיע כי יפרסם את הרשימה כבר לקראת סוף השנה הנוכחית למרות הלחץ האמריקאי.

גורמים במשרד לעניינים אסטרטגיים ובמשלחת הישראלית אמרו כי "משמעות פרסום הרשימה היא שהאו"ם הופך את עצמו לארגון BDS".

עוד נאמר במשרד לעניינים אסטרטגיים כי "מרגע שהאו"ם קובע כי הרשימה כוללת כל חברה שיש לה פעילות מכל סוג שהוא מעבר לקו הירוק ולא רק חברות שנמצאות פיזית בשטחים, צפוי להיגרם נזק חסר תקדים לא רק לחברות בינלאומיות שפועלות באזור אלא גם לשורה ארוכה של חברות ישראליות, בהן גם בנקים וקופות חולים. בשל כך, בממשלה פעלו במספר מישורים, גלויים וסמויים כאחד, בניסיון לטרפד את פרסום הרשימה: במישור הדיפלומטי, במשרד החוץ ובשגרירות הישראלית באו"ם צפויים להפעיל לחץ על חלק מהמדינות החברות במועצה כדי שיפעלו נגד פרסומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר