המאבק בטלזסטון: נחתם הסכם עם ההורים

לאחר מאבקם של ההורים ולמרות סירובה של המועצה המקומית להגיע לפיתרון המשבר החינוכי שנוצר, הושג אמש הסדר שיחזיר את הילדים לספסל הלימודים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: Serge Attal/Flash90)

לפני כשבועיים, פורסם ב'כיכר השבת' סיפורם של הילדים שלא התקבלו למוסדות החינוך בטלזסטון בגלל שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין. מדובר בקבוצת הורים ל-45 ילדים שלא התקבלו למוסדות הלימוד ביישוב ולכן נשלחו לבית ספר פרטיים בירושלים. המועצה המקומית סירבה לממן את ההסעות של הילדים למוסדות הלימוד הפרטיים ודרשה מההורים לדאוג לפיתרון בכוחות עצמם.

כדי להסביר במה מדובר, ילד בכיתה א' שנמנה על שורת הילדים מסורבי הקבלה, אמור לנסוע לבדו בשלושה אוטובוסים, כולל אוטובוס בינעירוני, על מנת להגיע לבית הספר. ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין. מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. לקראת תחילת השנה, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

ההורים יצאו כמובן למאבק והשביתו את הלימודים בבניין המועצה בדרישה לפיתרון חינוכי עבור ילדיהם: קבלה למוסדות הלימוד ביישוב או לחילופין דאגה להגעה של הילדים למוסדות הלימוד בירושלים. לאחר מאבקם של ההורים ולמרות סירובה של המועצה המקומית להגיע לפיתרון המשבר החינוכי שנוצר, הושג אמש הסדר שיחזיר את הילדים לספסל הלימודים. הפיתרון הושג הודות להתערבותו של ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, בשיתוף מנכ"ל משרד החינוך.

כאמור, הודות לפעילות זו, אמש חתמו הורי התלמידים על הסכם שיחזיר את הילדים החל ממחר לספסל הלימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר