הכיוון החדש של הסינים: בלי רכבים מונעי דלק

מקבלי ההחלטות הסינים הודיעו כי עד לשנת 2040 לא יימכרו בסין רכבים מונעי דלק בכלל. המטרה היא שיפור איכות הסביבה וגם אינטרסים נוספים שישפיעו על העולם (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב חשמלי בסין (צילום: שאטרסטוק)

הסינים החליטו לחזק את המאבק בזיהום האוויר במדינה ובמיוחד בערים הגדולות ובתוך כמה שנים תיאסר כליל נסיעה ברכבים עם דלק בבייג'ינג.

זה תקופה שהסינים מעודדים רכישת רכבים ממונעי סוללות חשמל ואף מציעים הטבות בדמות עשרות אחוזי הנחה לרוכשי רכבים כאלה. עכשיו, רוצים בממשל הסיני, לקחת את זה צעד קדימה לשלב הבא ולתת דד-ליין ליצרניות הרכב "זמן התארגנות" עד הפסקה מוחלטת של מכירת המכוניות המסורתיות ממונעות בעירה בשנת 2040.

זה אמנם נראה בעוד שנים רבות אך ההערכה היא שיצרניות הרכבים יבינו את הכיוון ויתחילו כבר מעתה לפעול לכיוון ההנעה החשמלית על חשבון מנועי הדלק הרגילים.

ההחלטה היא משמעותית שכן השוק הסיני הוא שוק המכוניות הגדול בעולם וסין ככלל הינה בית מארח למיטב יצרני הרכב בעולם החל מרכבי על גרמנים ועד רכבי שטח אמריקאים שמייצרים בסין את מרכולתם. כאשר שוק המכוניות הגדול בעולם, מכריז כי הכיוון הוא מכוניות חשמליות זאת אמירה שתשפיע ככל הנראה על עולם ייצור הרכב כולו.

אצל הסינים כמו אצל הסינים מדובר גם במהלך כלכלי יזום של הממשל בבייג'ינג שכן חברות כמו BYD וBIAC MOTORS שחלקן גם בבעלות ממשלתית ומניותיהם עולות ומגיבות באופן חיובי לידיעה, עשויות לפרוח ממהלך שכזה. בנוסף, הסינים היום בעלי יכולת ייצור הסוללות הגדולים בעולם בעודם מחזיקים ברוב המכרות לכריית חומרי ייצור סוללות. הסינים ככל הנראה בונים על כך שהעולם יתקדם יחד איתם ויכניס להם סכומי עתק.

סין ידועה כאחת מהמדינות הסובלות מזיהום אוויר גבוה במיוחד, והסינים מקווים שהמהלך המדובר יקל על זיהום האוויר במדינה כצעד אחד מתוך רשימה ארוכה של צעדים הקשורים לפיקוח על בתי החרושת והתעשייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר