התרגיל בצפון

היועץ הבכיר צעק על הבכירים הישראליים

בישראל עורכים בימים אלו תרגיל גדול מאד להתמודדות עם האיום של חיזבאללה. החששות שהועלו כלפי האמריקאים בנוגע להתנהלות הארגון זכו לתגובה נסערת מפי היועץ הבכיר (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרברט ריימנוד מקמאסטר (צילום: שאטרסטוק)

מה חושבים בבית הלבן על חיזבאללה? לא ברור. משלחת של בכירי צה"ל ביקרה לפני כשבועיים בוושינגטון על מנת להציג בפני בכירים ביטחוניים אמריקניים את התרגיל הגדול שמתקיים בימים אלה בצפון ועורך תרחישים רבים הקשורים לסיכון של חיזבאללה.

על פי גורמים הקשורים לממשל טראמפ, במהלך הפגישה הציגו הבכירים הישראלים בפני היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרברט ריימונד מקמאסטר, את הסכנה שמהווה ארגון חיזבאללה לדעת ישראל.

הגנרל עצר את הפגישה וביקש להזמין לחדר מומחה לטרור, שעובד עבורו וששמו מוסטפא ג'ווד עלי. על פי דיווח, בתקשורת האמריקנית, הישראלים סרבו שעלי ישתתף בדיון, מאחר שבעבר אמר כי חיזבאללה אינו ארגון טרור. בתגובה לסירוב, החל הגנרל מקמסטר לצעוק על הבכירים הישראלים שישבו בחדרו, ודחה את טענותיהם לגבי הסכנות של חיזבאללה, כך על פי הדיווח בחדשות 10.

לא ברור עדיין אם עמדה זו היא עמדת הממשל הרשמית בנוגע לארגון חיזבאללה או שמדובר בדעותיו של מקמסטר בלבד.

כזכור, צה"ל החל לפני כ-9 ימים את אחד התרגילים הגדולים ביותר בתולדותיו - שמדמה לחימה מול ארגון חיזבאללה. התרגיל ייערך בסך הכל 11 ימים, וייטלו בו חלק עשרות אלפי אנשי צבא בסדיר ובמילואים, ו-40 מטוסי קרב שיחוגו באוויר בכל רגע נתון.

שטח הגליל התחתון נבחר לדמות את המתאר הדרום לבנוני, בשל תוואי השטח. התרגיל נקרא "אור הדגן" על שם האלוף במיל' וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. בצה"ל הדגישו כי התרגיל תוכנן זמן רב מראש בהוראת הרמטכ"ל איזנקוט, וכי אין לו קשר להתבססות האיראנית בסוריה בתקופה האחרונה עם הניצחונות אותם צובר בשאר אסד.

אחד התרחישים שתורגל הוא פתיחה במתקפת פתע של חיזבאללה, תוך חדירה ליישוב בגליל. התרגיל הצה"לי חולק ל-3 שלבים: הראשון היה מגננה, השני הוא מעבר למתקפה יבשתית, והשלב הסופי הוא "שינוי משימה", תרגיל שאליו הכוחות לא התכוננו מבעוד מועד, וייאלצו לבצעו בהפתעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר