תרגיל "אור הדגן"

כך מתכונן חיל הים לחדירת חוליות חיזבאללה • צפו

בתרגיל צה"ל הגדול תורגל בין היתר תרחיש שבמסגרתו חוליית רדואן של חיזבאללה חודרת לישוב ישראלי סמוך גבול במטרה לחטוף אזרחים ישראלים ולשהות במבנה בית הכנסת (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל)

במסגרת תרגיל הגיס הצפוני שמתקיים בימים אלה בצה"ל המדמה מלחמה כוללת בחיזבאללה, נערך ותרגל חיל הים התמודדות קיצונית מול מכת פתיחה של ארגון הטרור הכוללת נחיל של אופנועי ים, צוללנים, סירות מנוע זעירות ומחבלים מתאבדים.

כזכור, בתרגיל הגיס הצפוני, הגדול ביותר של צה"ל ב-19 השנים האחרונות, משתתפים עשרות אלפי אנשי צבא, כולל חיילי מילואים מכמה אוגדות ועשרות חטיבות. בין היתר תורגל תרחיש שבמסגרתו חוליית רדואן של חיזבאללה - שכמותה נלחמות גם בסוריה בימים אלה וצוברות ניסיון וביטחון - חודרת לישוב ישראלי סמוך גבול במטרה לחטוף אזרחים ישראלים ולשהות במבנה בית הכנסת.

מטרת יחידות הביטחון השוטף של חיל הים - שדימו בתרגיל את לוחמי הקומנדו הימי של חיזבאללה - הייתה להתכונן להתקפה פתאומית באמצעות כלי שיט קטנים שתוקפים כלי שיט של חיל הים או מגיעים לחופי ישראל.

לפי התרחיש הקיצוני, הכולל גם עשרות מחבלים שמסתערים במקביל דרך הים, הם פותחים באש מטווח קצר ובאופן פתאומי על מטרות ישראליות בחוף שבין נהריה לראש הנקרה או על כוחות חיל הים הישראלי.

גם מחבלים מתאבדים שמגיעים באופן מרוכז ומכמה כיוונים על גבי אופנועי ים כשהם נושאים מטעני חבלה, שאותם ינסו להצמיד לכלי שייט של חיל הים במטרה להטביע אותם - נכללים בתרחיש זה מולו התאמנו בצה"ל בשבוע האחרון.

בחיל הים גם נערכים לאפשרות שהתקפה כזו תהיה מלווה במטחים של פצצות מרגמה כבדות שחיזבאללה יירה לעבר החוף הישראלי, כאשר כל ראש קרב של פצמ"ר כזה, המכונה "בורקאן", מכיל 100-200 ק"ג חומר נפץ. האימונים השבוע בצה"ל כללו אש מהים וטכניקות קרביות ייחודיות לסיכול האיום, ששודרגו בשנים האחרונות.

קצין בחיל הים שהשתתף בתרגיל שנערך באזור חיפה מסביר ל-ynet: "זה בהחלט תרחיש שיכול לפתוח את המלחמה הבאה בצפון. לכן שיתפנו בתרגיל גם כוחות מהחוף שבאירוע כזה ייקחו חלק בנטרול האיום. אנחנו נרצה שאירוע כזה יסתיים בים, על אף שתיתכן תקיפה שנבצע מהחוף אל עבר האיום. החיילים שדימו את האויב בתרגיל משרתים בגזרה, יודעים את התורפות שלנו ולכן מדובר היה ביתרון לכוחות המתורגלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר