תפתח חקירה

מצרים: זעם על דגל ישראל בספרי הלימוד

סערה במצרים בעקבות דגל ישראל שמופיע על אחד מספרי הלימוד לכיתה ח' במדינה. במשרד החינוך המצרי הודיעו כי ייפתחו בחקירה מי אישר את הספר ותכניו (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הספר הבעייתי (צילום: מתוך התקשורת המצרית)

עם מצרים יש לישראל הסכם שלום ואפילו שיתוף פעולה מדיני, צבאי וביטחוני אבל עדיין דגל ישראל במפה של אחד מספרי הלימוד גרר בימים האחרונים חקירה של משרד החינוך המצרי.

הסערה החלה לאחר שתלמידים בכיתות ח' בבתי הספר במדינה שמו לב בימים האחרונים שעל אחד מספרי הלימוד תחת השם "המולדת הערבית שלנו.. תופעות גיאוגרפיות ותרבות איסלאמית", בצבץ דגל ישראל על עטיפתו לצד זה של מדינות ערב אחרות - במקום דגל פלסטין.

ההיסטוריון בסאם א-שמאע, שזיהה את השינוי, אמר לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" שהוא יצר קשר עם בית ההוצאה לאור שאחראי להוצאת הספר החיצוני (מגיע מחוץ למשרד החינוך). שם הדגישו בפניו כי מדובר בטעות לא מכוונת שתתוקן בעותקים הבאים של הספר. הוא אף סיפר שניסה למצוא פתרון בזק כדי "להימנע מהטעות הקשה הזו", באמצעות שליחת הודעה לכל הספריות לחתוך את המפה מהספרים, מה גם שהמפה לא משפיעה על חומר הלימוד, אך לדבריו "בבית הוצאה סברו שהפתרון קשה לביצוע".

נוכח ההדים התקשורתיים של הפרשה במשרד החינוך הודיעו כי יפתחו בחקירה דחופה של הנושא. רידא חיג'אזי, הממונה על מחלקת החינוך הכללי, אמר כי בנוסף לחקירת העניין הוא הורה ליועצו להכין דו"ח בנושא ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים, כולל גורמי אכיפת החוק, כדי לנקוט צעדים אם יתברר שמשרד החינוך לא נתן רישיון לאותו בית הוצאה לאור.

"מיד כשהתוודעתי לנושא פניתי למשרדו של היועץ למחקרים סוציולוגיים, וביקשתי עותק מהספר כדי לראות אותו. לאחר מכן נראה מי פיקח, מי בדק את הספר, ונפעל נגד מי שנתן את הרישיון, אם המקרה אכן אירע. אני לא ראיתי את הספר עדיין. בנוסף נורה להוציא את הספר מהשווקים ונאסור את הפצתו", אמר הממונה המצרי.

גורם בכיר במשרד החינוך שצוטט ביומיים האחרונים בעיתון "אל-מסרי אל-יום" אמר כי פורסמו הנחיות מידיות לבית ההוצאה לאור להסיר את העמוד שכולל את המפה השנויה במחלוקת כהחלטה ראשונה להבאת פתרון למשבר עד שהחקירה תסתיים ותוכיח שוב שהשלום עם מצרים הוא כמעט הכל חוץ משלום אמיתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר