מתקפה חריפה

החרדים התכנסו נגד בג"ץ: "השופטים הקדיחו את תבשילם'"

חברי הסיעות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, התכנסו לישיבת סיעה משותפת, תקפו בחריפות את השופטים ודנו בדרכי המאבק בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את חוק הגיוס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
כינוס הסיעות (צילום: כיכר השבת)

הסיעות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, התכנסו בצהריים (רביעי) לישיבת סיעה משותפת בכדי לדון ולהיערך בעקבות החלטת שופטי בג"ץ לפסול את חוק הגיוס עליו עמלו בשנתיים האחרונות.

הישיבה התקיימה בחדר ועדת כלכלה בשל מחלוקת האם לקיימה בחדר סיעת ש"ס או בחדר סיעת יהדות התורה. כמו כן, העיתונאים ביקשו לשאול את דרעי על התפטרות ח"כ יגאל גואטה, אך הוא סרב להגיב וח"כ ישראל אייכלר ביקש מהם לצאת.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פתח את הישיבה ואמר: "הפסיקה אתמול היא בעיה של כל הכנסת. אנחנו נסתדר, תהיו בטוחים. יש לנו הסכם קואליציוני. כל שותפי הקואליציה יודעים למה הם נכנסו".

לדבריו: "אנחנו נאמנים לקואליציה. לא משחקים משחקים. משוכנעים שכולם בקואליציה יתמכו בכל תיקון שנביא. יש פה הצטברות של פסיקות נגד הסטטוס קוו. לשופטים אין עדיפות על אף אחד. אם היו שופטים חרדים התוצאה הייתה ברורה. ולכן הציבור בוחר נציגים".

דרעי תקף את בג"ץ ואמר: "לא יכול להיות שיש בחירות ומישהו אחר מנהל את המדינה. אנחנו עובדים אצל שופטי בג"ץ. לא ייתכן. גיור, כותל, כשרות, גיוס. השתנו סדרי שלטון. מדובר פה בעניינים עקרוניים שמי שאמור להחליט עליהם הם חברי הכנסת. מה אני אומר לתושבי דרום תל אביב? שנים של עבודה בג"ץ השליך לפח".

דרעי סיים את דבריו ואמר: "או שנפזר את הכנסת וניתן את המפתחות לבג"ץ או שנחזיר את הכוח לכנסת. זו הקריאה שלי היום: תחזירו את הכוח לכנסת".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בישיבה: "אנחנו צריכים להכניס את פיסקת ההתגברות שלא יוכלו לבטל את החוק הזה. מעניין שהשופטים המתינו ליום האחרון שלהם בתפקיד בשביל ההחלטה הזו".

ליצמן התייחס גם להחלטת בג"ץ בנושא הכשרות ואמר: "חוק הכשרות זה נורא ואיום. אי אפשר שכל אחד יוכל לומר שיש לו הכשר, זה אומר שערבי בסכנין יוכל לפתוח כשרות. זה שטויות והבלים. זו התגרות מיותרת".

ליצמן טען כי "הזהרנו את כחלון. הוא אמר שלא תהיה לו בעיה עם פסיקת ההתגברות על החוק הספציפי הזה".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בישיבה כי "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום. התנהל ויכוח מ-2002 בין הכנסת לבג"ץ. השופטים אמרו שהחוק לא חוקתי - הכנסת תיקנה, ואחר כך שוב אותו דבר".

לדבריו: "גם אם לא הולכים על פיסקת ההתגברות, לא ייתכן שבג"ץ יתערב כך בחוק. אין שם אף אחד שמבין את החשיבות של לומדי התורה. כל הכבוד לסולברג".

"השופטים הקדיחו את תבשילם. זה חמור. חצו את הקו האדום. הוויכוח הזה צריך להיפסק. הכנסת נבחרה על ידי הציבור. נתקן את החוק", הצהיר גפני.

על ההחלטה בנושא הכשרות אמר גפני כי זו "חוצפה". לדבריו: "רק בנושאים דתיים הם עושים זאת. זה לעג. בג"ץ אומר 'הנושאים הדתיים לא חשובים לנו'. צריך לעצור את זה כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר