בדרך הביתה?

הגר"ד יוסף ביקש שיתנצל והדגיש: "נשיא המועצת - יכריע"

מאז הודיע ח"כ גואטה על כוונתו להתפטר, הרוחות סוערות • השיחה עם הגר"ד יוסף, התנגדות הרב הספרדי להתפטרות, הזעם של נשיא המועצת והמעורבות של אריה דרעי • תמונת מצב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באלול תשע"ז | 13.09.17
גואטה עם נשיא המועצת חכם שלום כהן. ארכיון (באדיבות המצלם)

הודעתו של חבר-הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) על החלטתו להתפטר מהכנסת, בעקבות הראיון ב'גלי צה"ל', ממשיכה לעורר סערה במפלגה. כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", ח"כים בש"ס פועלים שיחזור בו מההחלטה, אך נראה כעת כי הדרך עדיין ארוכה.

בתוך כך, ח"כ יגאל גואטה שוחח עם ח"כ נאווה בוקר, ממלאת מקום יו"ר הכנסת השוהה בחו"ל, וביקש להעביר לה את מכתב ההתפטרות שלו. אולם בבדיקה מול מזכירות הכנסת התברר כי שעל פי התקנות חייב גואטה להגיש את מכתב ההתפטרות בפועל ולא רק באמצעות מייל. בשעה זו מנסים הצדדים לתאם פגישה שכזו למחר, שטרם ברור אם תצא לפועל.

ל"כיכר השבת" נודע כי חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, שוחח בשעות הצהריים (רביעי) עם גואטה. במהלך השיחה, תקף הרב את גואטה על הדברים שאמר בראיון והדגיש כי הם אינם לרוח התורה. חבר המועצת הוסיף ודרש מגואטה לחזור בו מדבריו ולהתנצל.

בנוסף, הגר"ד יוסף שיבח את גואטה על "פעילותו והישגיו הגדולים מאז כניסתו לתפקיד ותרומתו הגדולה למפלגה", והדגיש כי נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן הוא שאמור להכריע האם הוא צריך להתפטר או לא.

אלא שבמעונו של הגר"ש כהן, שם מסרבים להתייחס לנושא, נראה כי המצב אינו פשוט, שכן הרב עדיין זועם לאור הדברים שהובאו בפניו. בנוסף, הרב שמע על הודעת ההתפטרות של גואטה אך למרות זאת טרם התרצה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחת הסיבות לכך אלו הדברים שהובאו בפני חכם שלום בשמו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה, שגם היום התבטא בכעס על הדברים שלדבריו "עשו חילול ה' גדול".

יחד עם זאת, הגאון רבי בן ציון מוצפי, אחד מגדולי הרבנים הספרדים שחתם נגד גואטה, הבהיר בצהריים כי אומנם גואטה גרם לחילול ה' אך לטעמו אין צורך בהתפטרות. ככל הנראה הרב יעביר את המסר גם לגר"ש כהן, בתקווה שתשפיע על דעתו ותמנע את התפטרות גואטה.

גואטה, במקביל, מבין את הרמז מלשכת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שמשום מה מסמן לו את הדרך החוצה. בעוד בסביבת גואטה חשבו וציפו כי דרעי יצא להגנתו ויבקש ממנו לחזור בו מההחלטה, הרי שמהר מאוד הם הבינו כי טעו. דרעי קיבל את הודעת גואטה, לא העביר מסר בניסיון למנוע את ההתפטרות ואף הוציא הודעה שהוא מקבל אותה. "דרעי לא דרש התפטרות אך בעט בו", אומרים בסביבתו.

דרעי, מצדו, מבין לכאורה את הסיטואציה המורכבת, בה רבנים ספרדים יצאו נגד גואטה, ולכן מסרב להתערב בצורה רשמית בשיח האם על גואטה להתפטר. לשיטתו, שגואטה יתפטר אלא אם הגר"ש כהן יורה אחרת.

בקרב בני משפחתו של גואטה אפשר לשמוע תסכול מההתנהלות של דרעי. "יגאל נלחם ונשכב על הגדר בשבילו, זה הזמן להחזיר לו טובה ולהגן עליו", הם אומרים.

יצוין כי דרעי ימריא הערב לביקור באוקראינה, כך שבצורה רשמית הוא יהיה מנותק מהסיפור שנותר לטיפול מועצת חכמי התורה.

"אם גואטה לא יתנצל מפורשות על דבריו, ככל הנראה מדובר בסוף דרכו הפוליטית", מסכם בכיר בש"ס את המצב. "האפשרות שהוא ישאר במפלגה לבקשת הרבנים תגיע רק לאחר שיתנצל ויבהיר שעשה טעות, כרגע הוא לא חושב להתנצל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר