פרופ' אסא כשר: "הצביון החרדי לא השתנה, אבל החרדים מעורים בחברה"

מנסח הקוד האתי של צה"ל סיפר על חייו ופעילותו של סבו, הרב מנחם מנדל כשר, חסיד גור שפעל לחיזוק ההתיישבות: "יש איזה תהליך של התערות החרדים בחברה הישראלית בלי לשנות את הצביון. זה נפלא בעיני" (חרדים)

פרופ' כשר באירוע לציון 90 שנה למגדל עדר (באדיבות המצלם)

זוכה פרס ישראל ומנסח הקוד האתי של צה"ל פרופ' אסא כשר התייחס בשבוע שעבר להתערות של החרדים בחברה הישראלית. "היום אנחנו רואים חסיד גור בתפקיד שר הבריאות, לא רק בשולחן הממשלה ולא בתור קישוט, אלא פשוט שר הבריאות" אמר כשר באירוע לציון 90 שנה לעליה היהודית למגדל עדר שהתקיים ביוזמת 'בית ספר שדה כפר עציון' בהשתתפות צאצאי מקימי היישוב.

בהרצאה שארכה כחצי שעה, כשר סיפר על חייו ופעילות סבו הרב מנחם מנדל כשר, חרדי חסיד גור תושב מאה שערים, שפעל למען חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון ורתם את חבריו בני היישוב הישן לתמוך במתיישבים באמצעות אגודת 'מגדל דוד' שהוקמה במטרה לעודד התיישבות בני היישוב הישן ביהודה ושומרון.

פרופסור כשר גולל את מאורעות חיי משפחתו וסבו, שבעודו תלמיד ישיבה מונה לשמש עורך עיתון 'דגל התורה' בפולין, שם התקרב לגדולי הרבנים והאדמו"רים. מאוחר יותר, הרב כשר עלה לארץ ישראל, כאן הקדיש את זמנו לכתיבה והפצת ספרי הלכה ואגדה, לצד התמסרות לחיזוק ההתיישבות, באמצעות בניית בתים, רכישת קרקעות, חקלאות ובניית בתי כנסת ומקוואות, הבולט שבהם היה הקמת היישוב החרדי 'מגדל עדר' בצומת גוש עציון, זאת למרות פערי האידאולוגיה ששררו בין המגזר החרדי לתנועה הציונית.

"זו הייתה התיישבות שכל המוסדות הידועים באותה תקופה לא עזרו להם, הם הלכו למקום בלי לשאול אף אחד ולכן לא עזרו להם" סיפר פרופסור כשר. לדבריו "החרדים כמו כל הדתיים התענינו תמיד בארץ ישראל, ויישוב הארץ היה חשוב להם מאוד, אבל השאלה הייתה כמה זה מעשי. האם לעשות משהו שנראה כמו שיתוף פעולה עם הציונים, זה היה סלע מחלוקת" הסביר כשר.

בראיון ליוסי בן עטר ברדיו גלי ישראל, הוסיף כשר כי לדעתו תפיסת החרדים מאז לא השתנתה: "היום אנחנו רואים חסיד גור בתפקיד שר הבריאות, לא רק בשולחן הממשלה ולא בתור קישוט, אלא פשוט שר הבריאות, הרגולטור של כל מערכת הבריאות בישראל".

"יש לנו חסידים וליטאים בצבא ובמכללות ובשירות אזרחי לאומי, יש איזה תהליך של התערות החרדים בחברה הישראלית בלי לשנות את הצביון החרדי שלהם, וזה דבר נפלא בעיני" סיכם כשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר