ביטול חוק הגיוס בבג"ץ

האיום של יאיר לפיד: "חוק עוקף בג"ץ? נציף את הרחובות"

לפיד שב ומוכיח כי הוא לא באמת השתנה ביחסו לחרדים ואומר ל'ידיעות אחרונות' כי אם ינסו לחוקק חוק עוקף בג"ץ בעקבות ביטול חוק הגיוס - "נציף את הרחובות", ויש לו גם דרישה מליברמן (חדשות)

יאיר לפיד. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"אם יהיה ניסיון לחוק עוקף בג"ץ – נציף את הרחובות", כך מאיים יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, בראיון ל'ידיעות אחרונות', בעקבות ביטול חוק הגיוס בבג"ץ ומוכיח כי יחסו לחרדים לא באמת השתנה, כפי שניסה להציג בתקופה האחרונה.

לפיד, שכזכור הוביל מאבק עיקש נגד הציבור החרדי כשחוקק את חוק הגיוס וניסה לכפות גיוס לומדי תורה - ונכשל, כשהחוק שלו גם תוקן על-ידי הסיעות החרדיות לטובת עמלי התורה וגם בוטל בסופו של דבר על ידי בג"ץ, אומר כי הוא מעדיף את עמדת החרדים על פני עמדת נתניהו ושריו.

"הם לפחות מאמינים במשהו", אומר לפיד בראיון ל'מוסף לשבת' של 'ידיעות אחרונות'. "נתניהו והשרים הודיעו מראש שהם לא מאמינים בכלום, הם פשוט רוצים לשמור על הקואליציה. עכשיו או שהם יצטרכו לחוקק חוק דומה לשלנו, או שהממשלה תיפול".

לפיד מתייחס לשר הביטחון ואומר כי "לליברמן יש עכשיו מבחן. הוא צריך להודיע שיהיה חוק גיוס אמיתי עוד במושב הכנסת הקרוב על פי עקרונות החוק המקורי שהעברנו, או שלא תהיה ממשלה. הוא שר הביטחון, ראש מפלגה שמייצגת את הציבור הרוסי שמתגייס באחוזים גבוהים ומתנגד לכפייה דתית.

"יש לו מחויבות לחיילי צה"ל ולגיוס לצה"ל, הכדור בידיים שלו. הוא צריך להגיד - 'לא אתן את ידי לשום חוק שהוא עוד פעם עבודה בעיניים'".

אמש, התייחס שר הביטחון ליברמן לביטול חוק הגיוס ואמר כי "אנחנו לא נלחמים נגד החרדים ולא נגד בית המשפט העליון, אנחנו פועלים על פי השכל הישר - שירות לכולם. אין יותר סוג א' וסוג ב'. כל צעיר שמגיע לגיל 18 צריך לעשות שירות צבאי או שירות לאומי. אני מדבר על כולם - יהודים, מוסלמים ונוצרים".

ליברמן הוסיף ואמר כי לא יכניס סרבני גיוס לכלא אך לכל סרבן כזה יהיה רישום פלילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר