נגד גור

כנס החילונים בערד הסתיים ללא אלימות

למרות החששות מפני אלימות, הרי שכנס החילונים בערד, נגד הקהילה החרדית וחסידות גור בעיר - עבר בשקט. המארגנים ציינו כי נמכרו 100 שלטים כדוגמת זה שעורר בלגן (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה בערד (באדיבות המצלם)

למרות החששות מפני אלימות, הרי שכנס החילונים בערד עבר לבסוף בשקט יחסי. מאות פעלים הנמנים על חברי סיעת 'יש עתיד' וארגונים אנטי דתיים התכנסו אמש (רביעי) במתנ"ס בעיר ערד לגיבוש אסטרטגיה להמשך המאבק בציבור החרדי ובקהילת חסידי גור המתגוררת בעיר.

הדוברים טענו כי מטרתם אינה חלילה מלחמה בדת אולם מנגד הביאו כי לא יתנו לחסידי גור לשנות את צביונה של העיר.

מירב לייבה, ממובילי המאבק, אמרה: "אני נלחמת עבור הילדות שלי, אבל גם עבור ההורים שלי. המלחמה הזאת בין היתר היא עבורם. הם לימדו אותי שכשיש משהו ששווה להילחם עבורו קמים ונלחמים".

אחד הפעילים המרכזיים הוסיף אף הוא כי "הגענו לכאן כי המצב הוא בלתי נסבל. תשאלו את עצמכם לאן אנחנו הולכים מכאן. ערד היא הבית של כולנו. חילונים. מסורתיים, דתיים ועולים. התקבצנו כאן ללא הבדל דעה, עמדה או זהות פוליטית. זה לא מאבק פוליטי. הגענו לכאן כדי להגיד די. די לבריונות".

המהומה בערד בסוף השבוע (צילום: סולימן אל-עמור ואילנה קוריאל, ynet)

מארגני הכנס ציינו כי בימים האחרונים נמכרו 100 שלטים נגד האדמו"ר מגור, כדוגמת השלט שנתלה על הבית והצית את המהומה בעיר. לדבריהם, השלטים ייתלו ברחבי העיר כשיינתן האות לכך.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הבוקר צפוי יו''ר יש עתיד יאיר לפיד להגיע לביקור תמיכה וחיזוק בראש העיר ניסן בן חמו שלאחריו הוא צפוי למסור הודעה לתקשורת.

בקהילה החסידית מתלבטים האם להתייחס לביקור כמו גם לכינוס אתמול שנועד להקניט ולהכעיס את התושבים החרדיים וליזום צעדי מחאה או להעדיף את ההתעלמות היחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר