זמן איכות

שיקויים מתפוצצים עם הילדים - ביקורת

משחקי הקופסה המודרניים נותנים לנו ההורים הזדמנות מחודשת גם לשחק עם הילדים ואפילו ליהנות בעצמנו מהמשחק ומזמן האיכות והפעם סקירת משחק חדש (הורים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: הקוביה)

חוויה משפחתית היא אחד הדברים שקשה יותר לייצר בעידן המודרני מלא המסכים והלחצים ובטח בתוך הבית מבלי לצאת לאיזו אטרקציה חיצונית. אין ספק כלל כי זמני איכות עם הילדים הפכו לנדירים יותר ויותר וחשיבותם לא רק שלא פחתה אלא הולכת וגדלה שכן אל מול פיתויי הרחוב אין פתרונות יעילים מלבד חום, אהבה וקשר חזק בין הילדים להורים.

אחד הדברים שיכולים לעזור ולחזק את הקשר בין ההורים והילדים הוא משחק משותף שיוצר קרבה נעימה וחוויות שייזכרו לשנים ארוכות. אם בעבר המשחקים היו מתאימים לילדים קטנים בלבד, המשחקים כיום הופכים למשוכללים אף הם ומתאימים גם למבוגרים כשהם יוצרים חוויה משפחתית מעולה.

באופן אישי אני משחק עם ילדיי בעיקר בלילות השבת וזו חוויה שהם מתקשים לוותר עליה. מפעם לפעם אנחנו מחדשים את האוסף המשפחתי במשחק נוסף כשלאחרונה כמה משחקים אף תורגמו לעברית מה שהופך את החוויה לנגישה יותר לרבים. אחד המשחקים החדשים שתורגם הוא "פיצוץ של שיקוי" - משחק צבעוני ומרהיב המתאים החל מגיל 8 ועד זקנה ושיבה.

במשחק תצטרכו להרכיב שיקויים באמצעות גולות צבעוניות ונוצצות היורדות במתקן מיוחד דמוי המשחק הדיגיטלי הנפוץ "קנדי קראש". באמצעות "הפיצוצים, שנוצרים תקבלו את המרכיבים עבור השיקויים המיוחדים שניצבים על שולחן המעבדה שלכם. מי שמרכיב הכי הרבה שיקויים ומשתמש בהם בתבונה זוכה במספר הנקודות הרב ביותר וגם מנצח.

מדובר במשחק שמצריך תכנון קל לגבי הרכיבים הנדרשים, אסטרטגיה קלה בבחירת השיקויים שמוצעים לבחירת השחקנים ושימוש מושכל בשיקויים שכבר הוכנו המעניקים לשחקן הטבות שונות שיכולות לסייע לו להתקדם במשחק.

בניגוד למשחקים גדולים אחרים, לא מדובר במשחק עמוס חוקים וניתן ללמוד אותו בקלות תוך דקות ספורות עם חוברת החוקים מלאת ההומור שתרגמו עבורו. המשחק גם לא מצריך קריאת טקסטים או חישובים מורכבים והוא בהחלט קליל וזורם.

אל מול חזותו המרשימה והיפיפיה של המשחק קל מאד להתחיל לשחק וזמן ההקמה (סטאפ) שלו נמוך מאד. כשגם זמן המשחק עצמו אינו גבוה ועומד על כ-45 דקות עד שעה.

שיחקנו את המשחק בארבעה שחקנים, אך ניתן לשחק בו גם בזוג, לאחר כמה משחקים אני עדיין מרגיש כי יש לו עומק שעדיין לא הצלחתי לפענח עד הסוף ואנו נרצה לשחק בו עוד כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר כדי להשיג את הניקוד המירבי. לא מדובר במשחק מזל כלל, אם כי למזל יש תפקיד קטן גם במשחק זה במבנה הגולות והשיקויים הגלויים לבחירה.

בשל טיבו של המשחק - מתקן עם גולות יש צורך במשטח ישר ונוח גם להצבת המתקן וגם עבור לוחות השיקויים של השחקנים. שימו לב לגולות הקטנות והנוצצות במקרה ויש לכם ילדים קטנים בבית.

לסיכום: משחק בהחלט כיפי וקליל המתאים לימי החגים הבעל"ט וסתם לזמן איכות עם הילדים והמשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר