ממתק לשבת

פרשת ניצבים וילך • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

הרב נחמיה וילהלם | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

ספינת דייגים נקלעה לסערה בלב ים. כל יושביה טבעו, מלבד שני גברים שהצליחו לשחות לאי קטן, שני הניצולים שהיו חברים טובים, עמדו חסרי אונים על האי והבינו שהדבר היחיד שהם יכולים לעשות הוא להתפלל. עם זאת, כדי לגלות של מי התפילה חזקה יותר, הסכימו השניים לחלק את השטח של האי לשניים, ולהישאר בצדדים מנוגדים.

הדבר הראשון שהם התפללו עבורו היה מזון, למחרת בבוקר, האיש הראשון מצא עץ פרי בצד שלו והוא אכל מכל פירותיו הטובים. לעומת זאת, בצידו השני של האי, האדמה נותרה שוממה.

משראה האיש הראשון שתפילתו התקבלה החל להתפלל למחסה, בגדים ומזון נוסף, ואכן כבמטה קסם, כל משאלותיו התגשמו. עם זאת, האיש השני עדיין נותר מחוסר כל.

בסופו של דבר, התפלל האיש הראשון לספינת הצלה ,בבוקר למחרת, ספינת תיירים עגנה באי בצד שלו, ובלי לחשוב פעמיים הוא עלה על הספינה והותיר את חברו על האי, הוא חשב בליבו: "למה שאהיה חבר של אדם שתפילותיו לא נענות ושאינו ראוי לקבל את ברכותיו של אלוקים?"

אך לפתע, קול רועם משמיים קרא אליו: "למה אתה משאיר את חברך על האי?" "זו המשאלה שלי!" ענה האיש. "אני התפללתי עבורה! אם התפילות שלו לא נענו, כנראה שהוא לא ראוי להן"
"אתה טועה!" ענה לו אלוקים "לחברך הייתה רק תפילה אחת ותפילתו נענתה במלואה, בלעדיה לא היית מקבל את ברכתי" "באמת?!" התפלא האיש "מה הוא כבר ביקש" "הוא ביקש עבורך שכל תפילותיך ייענו"

פרשת השבוע נפתחת במילים "אתם נצבים היום כולכם ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטריכם... טפכם נשיכם... מחוטב עציך עד שואב מימך" בזוהר כתוב ש"היום" הכוונה היא לראש השנה, שכשאנו עומדים ביום הדין עלינו לעמוד באחדות כולנו כאחד ואז נזכה בדין, במאמרי חסידות נשאלת שאלה מדוע לאחר שהתורה כתבה "כולכם" היא מפרטת את כל הסוגים בעם ישראל מהראשים ועד חוטבי העצים ושואבי המים הרי כולכם כולל כבר את כולם ולמה הפירוט?

ועונים על כך שהתורה מלמדת אותנו שבראש השנה, בתחילת העבודה עלינו באמת להתחיל ממקום של כולכם לוודא שכולנו ביחד באותו דף עם אותן מטרות לעבודה ולמרות שלכל אחד מאיתנו תפילה שונה עדיין שנזכור להתפלל גם עבור הזולת, לאחר ראש השנה במשך כל השנה כל אחד צריך להביא לידי ביטוי את המיוחד שהקב"ה נתן לו, ובדרך זו שואב המים יעשה את עבודתו אבל יתפלל להצלחתו של הראש והראש ידאג ויתפלל להצלחתו של שואב המים וביחד הם יזכו למלא את רצון ה' במלואו ויביאו את העולם לייעודו.

יהי רצון שנזכה להיות באמת מאוחדים ולהגיע לראש השנה במצב של ״כולכם״ כולנו ביחד אבל כל אחד עם המתנה המיוחדת שהקב"ה נתן רק לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר