הרבה שמש

סקר חדש: הישראלים - לא הכי לחוצים בעולם

במדד הערים הלחוצות בעולם נמצאת תל אביב הרחק במקום ה-87 כשאת ראשות הרשימה לוקחות בקלות הערים המוסלמיות שמובילות את העשירייה הפותחת (חדשות בארץ)

תל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אנו נוטים לחשוב שישראל מדינה לחוצה במיוחד מתברר שלא בדיוק. העיר הלחוצה ביותר בעולם על פי מחקר חדש שמתפרסם בימים אלו היא באופן לא מפתיע במיוחד בירת עיראק, בגדד, ומיד אחריה מדורגת קאבול, בירת אפגניסטן. והן לא לבד — למדינות מוסלמיות יש רוב בעשירייה הראשונה של הערים הלחוצות ביותר (ודמשק במקום ה־11).

כמות הפיגועים אותם סופגות הערים המוסלמיות מציבות אותן בראשות הרשימה זאת לעומת תל־אביב, העיר היחידה מישראל שנכללה ברשימה, נמצאת במקום ה־87, מקום טוב באמצע בין מרסיי הצרפתית לבין מנצ'סטר הבריטית.

אם חשבתם שהקריטריון היה דווקא הנחמדות של התושבים מתברר שלא בדיוק, אחד המדדים שתרמו למיקומה של תל אביב דווקא בצד הרגוע יותר של הרשימה הוא מספר שעות השמש, מדד שלו ייחסו עורכי המחקר תרומה לשלוות התושבים, ובו תל־אביב היא העיר השמינית בדירוג.

העיר המרכזית השלווה ביותר בעולם לפי הנתונים היא שטוטגרט שבגרמניה, עם שטחים ירוקים נרחבים וכלכלה מקומית איתנה, שבראשה תעשיית הרכב המפוארת המספקת ביטחון תעסוקתי ושקט נפשי לתושבים. חוץ משטוטגרט יש לגרמניה עוד שלוש נציגות בעשירייה הראשונה של הערים הרגועות, אולם ברלין, עיר הבירה הגרמנית אינה אחת מהן ונאלצה להסתפק במקום ה־47 ברשימה.

בין הפרמטרים נבחנו מדדי זיהום, צפיפות, איכות התחבורה הציבורית ועומסי התנועה, לצד תפיסת הביטחון האישי של התושבים, בריאותם, חוסנם הפיננסי ושוויון גזעי ומגדרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר