חילולי השבת בירושלים

ויצמן במכתב לשר יעקב ליצמן: "תעצור את חילולי השבת"

חבר מועצת העיר ירושלים מטעם הסיעה המרכזית, יוחנן ויצמן, פנה במכתב אל השר יעקב ליצמן בו מבקש ממנו לפעול כדי לעצור את חילולי השבת בעיר, שחלקם קשורים למשרדי הממשלה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן ויוחנן וייצמן ( צילום: באדיבות המצלם, הדס פרוש, פלאש 90)

חילולי השבת בירושלים: חבר מועצת עיריית ירושלים ונציג הסיעה המרכזית, יוחנן ויצמן, שיגר מכתב לשר יעקב ליצמן ולחברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות בו הוא מתריע על חילולי שבת שצפויים להתקיים בבית הנסן בירושלים הנמצאים תחת חסות הרשות לפיתוח ירושלים הממומנת בין היתר על ידי העירייה וכן על ידי המשרד לענייני ירושלים.

"כבוד הרב יעקב ליצמן", כותב ויצמן בפנייתו, "מדובר כבר בפעם השלישית בשנה האחרונה שהרשות לפיתוח ירושלים שהיא גוף משותף לעירייה ולממשלה נותן חסות לחילול השבת בבית הנסן גורמים בעירייה טוענים שחילולי השבת אינם תחת השפעתם אלא מקורם במשרד לענייני ירושלים".

"אנא הפעל השפעתך לעצור את חילול שבת זו ובכלל שהרל"י תפסיק לתת חסות לאירועים ומופעים שמטרתם שינוי צביון וקדושת ירושלים לרעה. כתיבה וחתימה טובה", סיים ויצמן.

בהמשך שיגר ויצמן מייל לחברי המועצה בו הוא מתריע על חילולי השבת: "ידידי לעבודת הקודש, תשומת לבכם לזה שחילול השבת מתבצע תחת גם תחת לוגו העירייה. ישנם גם שמועות על עוד מינהלים שרוצים ללכת בדרכם של "יובלים" ולפתוח בתי מרזח בשבתות. חייבים להתאחד לפעול למען שבת קדשנו, כדאי לפנות ולהפעיל עוד חברי ממשלה וכנסת שכבוד השבת יקר להם. כתיבה וחתימה טובה".

יצוין, כי ויצמן נחשב למי שעומד בראש החזית למאבק השבת בירושלים כאשר בחורף האחרון הצטרפו אליו גם שאר נציגי אגודת ישראל ודגל התורה כמו גם ש"ס במה שהיה נראה אז משבר של ממש שאיים על שלימות הקואליציה של ראש העיר ניר ברקת.

מאז נרגעו הרוחות סביב הנושא ובסיעת דגל התורה אף עברו לשיתוף פעולה מלא עם ברקת זאת על רקע הסיכומים בין וועדת הרבנים של התנועה לראש העיר ויועציו.

כעת בוחר וייצמן לשגר את המסר דווקא לאיש הבכיר ביותר בסיעה המרכזית (גור) השר ליצמן כאשר ברקע עומדים חילוקי דעות בין השניים באשר לדרך המאבק והדרכים לפתרון משבר השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר