תפנית מפתיעה

הרפורמים לא הוזמנו לשיחה עם הנשיא דונלד טרמאפ

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בחר שלא להזמין לשיחת הוועידה המסורתית לפני ראש השנה עם ראשי הקהילות היהודיות - שנמשכה 8 דקות - את מנהיגי הקהילות הרפורמיות (חדשות)

(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיים ביום שישי האחרון שיחת ועידת טלפונית עם מנהיגים יהודים ורבנים. מדובר בשיחה מסורתית שנערכת בכל שנה, לפני ראש השנה, עם נשיא ארה"ב. הפעם בחר הבית הלבן שלא להזמין לשיחה את הרבאייס הרפורמיים. השיחה נמשכה שמונה דקות בלבד, בניגוד ל-45 דקות בתקופת אובמה, ולא נשאלו בה שאלות.

ככל הנראה הסיבה לכך, השנה היה ויכוח סוער בקהילה היהודית האם להמשיך ולקיים דיאלוג עם הנשיא טראמפ, אם לא יגנה את תנועת העליונות הלבנה אחרי אירועי שארלוטסוויל בהם בחר טראמפ להאשים את כל אלו שנוקטים באלימות מבלי לגנות צד אחד באופן משמעותי. בתנועה הרפורמית קראו להחרים את השיחה ובבית הלבן ככל הנראה החליטו שלא להזמין אותם אל השיחה המסורתית.

למרות ההאשמות נגדו בהתייחסו לאנטישמיות היה טראמפ נחרץ במיוחד: "אנו מגנים בתקיפות את אלה שמחפשים להסית לאנטישמיות או מפיצים כל צורה של השמצה ושנאה, ואני מבטיח שאנחנו נגן על הקהילות היהודיות וכל הקהילות שיש איומים על ביטחונן". על ישראל אמר: "ארה"ב תמיד תתמוך בישראל לא רק בגלל השותפות הביטחונית החיונית בין שתי האומות, אלא בגלל הערכים המשותפים בין שני העמים. זו הסיבה שהממשל שלי לוחץ על האו"ם לסגת מהדו"ח הלא הוגן והמוטה נגד ישראל. זה היה דבר נוראי שהם עשו במקום להתמקד באיומים אמיתיים על הביטחון שלנו כמו איראן, חיזבאללה ודאעש".

טראמפ ציין שהשגרירה שלו באו"ם, ניקי היילי, שמה בראש סדר העדיפות שלה לוודא שגופים בינלאומיים לא יציינו לרעה את ישראל לרעה ויבקרו אותה. "אני יכול לספר לכם על בסיס אישי שאני אוהב את ישראל", אמר.

על תהליך השלום אמר טראמפ: "השנה הבאה מציבה בפנינו הזדמנות חדשה לחפש שלום בין ישראלים ופלסטינים ואני מלא תקווה שנראה התקדמות משמעותית לפני סוף השנה הנוכחית. השגריר דיוויד פרידמן, ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלאט ושאר אנשי הצוות שלי עובדים חזק להשיג הסכם שלום. אני חושב שזה משהו שבהחלט יכול לקרות". בשיחה איחל טראמפ "שנה טובה" בעברית ואיחל לכולם שנה מתוקה, בריאה ושנת שלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר