"סיכנו חיים במזיד"

הורשעו 2 דרוזים שתקפו אמבולנס עם פצועים סורים

יום לפני הלינץ' ההמוני של דרוזים מהגולן בפצועים סורים שהובלו באמבולנס צה"לי לפני כשנה וחצי, תקפו 2 דרוזים אחרים אמבולנס במצב דומה. היום הם הורשעו (חדשות בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אמבולנס צבאי שהותקף בידי דרוזים (צילום: ארכיון כיכר השבת)

שני תושבי הכפר הדרוזי חורפיש, כמאל עאמר בן 24 ויוסף שרוף בן 56, שהיו מעורבים בתקיפת אמבולנס צבאי ליד כפר מגוריהם לפני כשנה וחצי, הורשעו היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה.

עאמר הורשע כי רדף אחרי האמבולנס שהוביל פצועים מהמלחמה בסוריה והיה בדרכו לבית החולים בנהריה, ולאחר מכן חסם אותו בדרכו. חברו שרוף הורשע כי היה מעורב בחסימת הכביש אך זוכה מהסעיף שייחס לו מרדף אחר האמבולנס.

השניים הורשעו בסעיף סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה. יצויין, כי במהלך ניסיונו של האמבולנס להימלט מהחסימה, הוא פגע בשרוף ופצע אותו.

התקרית, שאירעה באפריל 2015, התרחשה על רקע מחאת בני העדה הדרוזית בגולן על הטיפול שישראל מעניקה לפצועים מהלחימה בסוריה, שלטענתם הם חברי ארגוני המורדים שפוגעים בקרוביהם הדרוזים בכפרים שבגולן הסורי.

נאשמים בתקיפת אמבולנס צבאי, בבית המשפט (צילום ארכיון: מוחמד שינאווי, ynet)

יממה לאחר התקרית בגינה הורשעו היום שרוף ועאמר, תקפו כזכור כמאה דרוזים מהכפר מג'דל שמס אמבולנס צבאי אחר שהסיע פצועים סורים, עצרו אותו וביצעו בפצועים לינץ' עד כדי מותו של אחד מהם.

פרקליטו של עמאר אמר היום בתגובה להכרעת הדין כי כי לא היה מקום להרשיע את מרשו בסיכון חיי אדם במזיד וכי הוא לא רצה לפגוע בחיילי צה"ל. שרוף המורשע הגיב: "הופתעתי מההחלטה, אני חף מפשע. עדיין יש לי אמונה בצדק, במדינת ישראל ובחוקיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר