פגישה מפתיעה

נתניהו נועד עם רון לאודר - שהעיד נגדו במשטרה

כחלק ממאמצי ממשל טראמפ "להשיג דיל" בין ישראל לבין הפלסטינים, נפגש אתמול ראש הממשלה נתניהו עם רון לאודר - ידידו בעבר הרחוק - שבשנה שעבר העיד נגדו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ולאודר (צילום ארכיון: ידיעות אחרונות)

לאחר חודשים ארוכים של נתק, נפגש אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון בו הוא מתארח בניו יורק, עם איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר.

לאורך שנים רבות היה לאודר אחד ממקורבי נתניהו, ואף שימש כשליחו, בכהונתו הראשונה כראש ממשלה, למשא ומתן חשאי שניהל עם משטר אסד על רמת הגולן, אך לפני שש שנים החל הקרע ביניהם, שנהוג לייחסו לעובדת היותו של לאודר אז אחד מבעלי ערוץ 10 שלא מנע את פרסום תחקיר "ביבי טורס".

בשנה שעברה, כשלאודר הגיע לישראל להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, הוא אף מסר עדות במשטרה, בפרשת המתנות, 'תיק 1000', ולפי הפרסומים הוא אישר בפני החוקרים כי נתן לנתניהו טובות הנאה, ובהן חליפה, ואף מימן לבנו יאיר אירוח בחו"ל.

חוקרי המשטרה מגיעים לחקור את ראש הממשלה ב'תיק 1000' (צילום ארכיון: עמית שאבי, ynet )

בשנה האחרונה לאודר הגביר את מאמציו לחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. לפי הפרסום ב'וואלה! NEWS', בשבועות שלאחר כניסת ממשל טראמפ לתפקידו בינואר האחרון, קיים לאודר שורה של פגישות עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובשבוע שעבר אף עם המלך עבדאללה בירדן.

מעורבות החוזרת של לאודר במו"מ בין ישראל לפלסטינים, הגיעה הפעם כנראה בגלל ידידותו ההדוקה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. החברות ביניהם נמשכת עשרות שנים והיא החלה בלימודים משותפים באוניברסיטה בשנות ה-50, והמשיכה כאנשי עסקים בניו יורק בעשורים שלאחר מכן, ובחודשים האחרונים הוא משמש כשליח לא רשמי של הנשיא בכל הנוגע לניסיון להשיג הסכם בין ישראל לבין הפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר