אלימות השוטרים

אישום נגד קצין שהיכה חשוד בפריצה לבית כנסת

על רקע האלימות המשטרתית שעלתה לכותרות, הגישה היום המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד קצין בילוש שתקף בגופו ובעזרת מאוורר, אדם החשוד כי פרץ לבית כנסת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הקול היהודי)

קצין מודיעין ובילוש בתחנת המשטרה באשקלון, הואשם היום (שני) בבית משפט השלום בבאר שבע, בעבירת 'תקיפה הגורמת חבלה ממשית', בשל אלימות מוגזמת שהפעיל מול חשוד בפריצה לבית כנסת.

בכתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אף מופיעה המלצה להעמיד לדין משמעתי שלושה שוטרים נוספים שהיו עדים לתקיפה אך לא דיווחו על כך.

מפרטי כתב האישום עולה, כי לפני כחצי שנה, במסגרת פעילות משטרתית שעניינה איתור אדם החשוד בהתפרצות לבית כנסת, הגיעו שני שוטרים בבגדים אזרחיים לדירה באשקלון, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני לפיו חשוד בפריצה לבית הכנסת.

כשהשוטרים נכנסו לדירה והזדהו בפני שלושת המתלוננים שהיו בה באותה עת בדירה, התקשר אחד מהם לקצין אחר בשם יהב סימון, ביקש לקבל סיוע בכך שיגיע למקום, ונענה. עם כניסתו של הקצין לדירה, הוא ניגש לאחד המתלוננים וסטר בפניו.

לאחר מכן הוא שאל את הנוכחים מי ישן באחד החדרים שם, וכשלא נענה, הוא אחז בחולצתו של אחד מהם ולקח אותו לחדר, שם שאל את הדייר שאלות בשפה העברית.

כשהדייר השיב לו כי אינו מבין את השפה, לקח הקצין מקל מברזל שהיה מונח בחדר, והכה את המתלונן מספר פעמים ברגליו, בכתפו ובגבו, תוך שהמשיך לשאול אותו שאלות בעברית, ותוך שהמתלונן אמר לו שוב ושוב כי אינו מבין את השפה.

רק כשהמתלונן אמר לנאשם כי הפריטים שייכים לו, הפסיק יהב סימון להכות אותו, והובילו אל מחוץ לחדר. גם לאחר שהוא יצא מהחדר, תפס הקצין במאוורר שהיה בדירה והטיח אותו בגבו של הדייר - שנפל על הרצפה. "בעודו שוכב על הרצפה, בעט הנאשם בבטנו של הדייר", לפי כתב האישום. בעקבות מעשיו של סימן נגרמו למתלונן חבלות ושפשופים והוא נזקק לטיפול רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר