"קשר עם הבוחר"

היועץ ההלכתי של עליזה לביא מ'יש עתיד' - חיים אמסלם

המידע על הוצאות תקציב הקשר לבוחר של חברי הכנסת, מגלה שלל עובדות מעניינות, חלקן מוזרות • אחת הבולטות שבהן - הייעוץ של הח"כ החרדי לשעבר, חיים אמסלם לח"כ עליזה לביא (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עליזה לביא וחיים אמסלם (צילום: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)

בשנים האחרונות הכנסת עושה מאמצים רבים למזער את הביקורת על חברי הכנסת בתחום הוצאות הקשר עם הבוחר, 94 אלף שקל בשנה לח"כ שאינו שר. לכן היא מפרסמת את ההוצאות בסיווג כללי, מבלי לפרט הוצאות בודדות ומבלי להעביר את הנתונים לתקשורת לפני מועד הפרסום.

בשל כך, הגיש העיתון 'כלכליסט' בקשת חופש מידע באמצעות התנועה לחופש המידע, ובסיומו של ההליך התקבלה רשימת ההוצאות המלאה והמפורטת של חברי הכנסת בשנת 2016. מהנתונים מזדקרים ובולטים ההוצאות של האישים הבאים:

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ניצב במקום השני, אחרי יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), בהוצאות על משלוחי דואר המוניים, עם הוצאה של 33 אלף שקלים עבור זה, בעוד שר הבריאות יעקב ליצמן שלח דברי דואר בהיקף של 16 אלף שקל, ושלושה ח"כים אחרים מהמפלגה החרדית הוציאו על כך יותר מעשרת אלפים ש"ח.

החגים תופסים חלק מאוד מרכזי בהוצאות הקשר עם הבוחר של חברי כנסת שמרנים - מציין 'כלכליסט'. אלוף המשקיעים בחגים הוא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שהוציא קרוב ל־28 אלף שקל על הדפסות לחנוכה, המהווים 41 אחוזים מהוצאותיו, וחברו למפלגה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הוציא כ-14 אלף שקל על ברכות שנה טובה והן היוו כ-30 אחוזים מסך כל הוצאותיו.

הוצאות מעניינות נוספות: נורית קורן (הליכוד) הוציאה 5,300 שקל על הופעה בשדולת ילדי תימן, יהודה גליק (הליכוד) הוציא 5000 שקל על נגנים בכנס, יהודה גליק (הליכוד) הוציא 3000 שקל על מתורגמנית, נאוה בוקר (הליכוד) הוציאה 300 שקל על פרחים, יעל כהן פארן (המחנה הציוני) השקיעה 2000 שקל בעמדה לאופניים חשמליים בכנס, יואל חסון (המחנה הציוני) השקיע 2250 בבלונים לכנסים, ח"כ לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת) שילם כ-21 אלף שקל עבור ייעוץ תקשורתי, לפני שנכנס לכלא.

עליזה לביא בדבריה בעד "ברית הזוגיות" (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

עמיר פרץ (המחנה הציוני) השקיע 3400 שקל בצילומי פורטרט, מוטי יוגב (הבית היהודי) הוציא 350 שקל על איפור לצילומי תדמית, סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) שילם 6000 שקל על לימודי שפה, הח"כ יגאל גואטה שפרש אתמול מש"ס הזמין סקר בעלות של 18 אלף שקל ועליזה לביא (יש עתיד) רכשה ב-2500 שקלים שירותי ייעוץ הלכתי מהח"כ לשעבר חיים אמסלם.

בתואר הח"כ עם ההוצאות הדיסקרטיות ביותר זוכה - שלא במפתיע - יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שמלבד ששילם 1600 ש"ח על מגרסת נייר, הוא הוציא עוד 600 שקלים על שירות סינון אינטרנט.

אורי מקלב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מדובר הכנסת יותם יקיר נמסר בתגובה: "חלוקת המידע על הוצאות הקשר עם הציבור על פי קטגוריות היא דווקא לנוחות הציבור, 'עושה שכל' ועושה סדר באוקיינוס של מספרים ונתונים. כך נהוג כבר כמה שנים, בדרך כלל לשביעות רצון הכול. לכן ברור שלא ניתן לדבר בשום צורה על 'הסתרת מידע'. מי שמבקש דווקא לקבל את הנתונים והפירוט המלא, יכול לעשות זאת על פי חוק חופש המידע, כפי שנהג 'כלכליסט'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר