מה המחיר ההוגן עבור דבש לראש השנה?

מהי צריכת הדבש של הישראלי הממוצע? • מהו ה"מחיר ההוגן" עבור ק"ג דבש? • כמה מכסות דבש נפתחו כדי למנוע מחסור בשוק? וכיצד ניתן להימנע מרכישת דבש מזויף? (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לקראת ראש השנה, משרד החקלאות איגד את כלל הנתונים אודות ענף הדבש. על פי הנתונים, 35% מהתצרוכת השנתית של דבש בישראל מתרכזת בתקופת חגי תשרי, ובעיקר בראש השנה. מדובר בכ- 1,600 טון דבש הנצרכים בחודש אחד. ישראלי ממוצע צורך בחודש תשרי כ- 200 גרם דבש בממוצע (לפי חישוב האוכלוסייה החוגגת את חגי תשרי), כאשר במהלך השנה כולה צורכים כלל הישראלים כ- 4,600 טון דבש, כחצי ק"ג דבש לנפש.

בהתאם לכך, כפי שדווח כבר לפני כמה ימים ב'כיכר השבת' לקראת ראש השנה ובכדי למנוע מחסור עתידי, אחרי תקופת החגים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר פתח 560 טון מכסות יבוא של דבש הפטורות ממכס, אשר נארזות באריזות גדולות ובצנצנות.

בנוסף, ולטובת יוקר המחיה, המשרד בדק את עלויות ייצור הדבש ומפרסם את מחיר הדבש המומלץ לצרכן בישראל. על פי הנתונים שנאספו ונבדקו ע"י המשרד בשבוע האחרון עולה, כי מחיר ממוצע (ברשתות המוזלות) לצרכן לק"ג דבש לא יעלה על 36 ₪, ללא מבצעים, או לחילופין, עד 12.5 ₪ לאריזות של 350 גרם.

משרד החקלאות חוזר ומזהיר את הציבור מפני זיופי צנצנות דבש. בכדי למנוע זאת, חשוב לחפש את התווית של שם היצרן המופיעה על האריזה, וכן את הכתובת ומספר הטלפון שלו. מומלץ לבדוק גם האם האריזה נושאת את תווית האיכות של מועצת הדבש, המעידה על איכות הדבש ועמידתו בהתאם לקריטריונים המתאימים. ככלל, מומלץ לקנות את הדבש במקומות מוסדרים, מיצרנים מוכרים או ישירות מכוורות הפזורות ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר